معرفی جدیدترین ویجت‌های ارائه‌شده برای توییک ProWidgets

اگر دستگاهتان جیلبریک شده است حتی اگر کاربر توییک ProWidgets نباشید نیز به احتمال زیاد نام آن را شنیده و در مورد آن خوانده‌اید. این توییک یکی از قوی‌ترین توییک‌های عرضه‌شده بر روی پلتفرم آی‌اواس است که خلأ نبودن ویجت‌های مختلف و تا حدودی مولتی‌تسکینگ واقعی بر روی آی‌اواس را به طرز کاربردی‌ای حل می‌کند. اگر پیگیر مطالب اپل اپس باشید میزان علاقه‌ی ما به این توییک را نیز تاکنون دریافته‌اید.

ProWidgets به طور پیشفرض ویجت اپلیکیشن‌های مختلف سیستم عامل نظیر ساعت، نوت، ریمایندر، تقویم و … را داراست ولی همانطور که در پست‌های معرفی این توییک اشاره شد، یکی از قابلیت‌های کلیدی ProWidgets ارائه‌شدن یک API اختصاصی برای توسعه‌دهندگان همزمان با معرفی توییک بود که از این طریق هر کس که از دانش فنی کافی برخوردار باشد می‌تواند به ساخت ویجتی که تحت پشتیبانی این توییک کار می‌کند بپردازد. با این توضیحات به مرور ویجت‌هایی که طی چند وقت اخیر برای این پلتفرم ارائه شده‌اند می‌رویم.

ویجت Translate

20140416-163846.jpg

Translate Widget نام توییک ساده‌ای است که یک ویجت ترجمه‌ی کاربردی به جمع ویجت‌های ProWidgets اضافه می‌کند. کافی است در پنجره‌ی اصلی ویجت متن مورد نظر را نوشته و زبان خروجی را انتخاب کنید تا پس از تپ بر روی عبارت Search ترجمه‌ی متن در آن زبان نمایش داده شود. همچنین پس از ترجمه با تپ‌کردن بر روی عنوان پنجره‌ی ویجت می‌توانید تلفظ صوتی لغت در زبان مقصد را گوش دهید. این ویجت در حال حاضر از ۲۶ زبان پشتیبانی می‌کند و اینطور که پیداست قدرت آن از سرویس Google Translate سرچشمه می‌گیرد.

ویجت Wikipedia

20140416-163855.jpg

اگر به دنبال یادگیری مطالب نو هستید داشتن این توییک در بسیاری از اوقات می‌تواند روشی بهتر و سریعتر برای جست‌وجو در بین مطالب وبسایت Wikipedia باشد. نکته‌ی جالب در مورد این ویجت امکان جست‌وجوی سریعی است که در آن تعبیه شده است. به این نحو که با تپ‌کردن بر روی navbar پنجره‌ی اصلی ویجت عبارتی که در حافظه‌ی کلیپ‌برد کپی کرده‌اید paste شده و در هنگام خواندن مطلب نیز با تپ‌کردن بر روی navbar می‌توانید لینک صفحه‌ای که در آن قرار دارید را به حافظه‌ی کلیپ‌برد کپی کنید.

ویجت Evernote

20140416-163910.jpg

افرادی بسیاری وجود دارند که از Evernote به عنوان محلی برای نگهداری و آرشیو اسناد و یا یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند. این سرویس سابق بر این اپلیکیشن رسمی زیبایی نیز برای آی‌اواس ارائه کرده است که کاربران به واسطه‌ی آن می‌توانند به کارکردن با سرویس به طور مستقیم از دستگاهشان بپردازند. اما اگر به دنبال روش سریع‌تری برای اضافه‌کردن یک یادداشت در این سرویس هستید ویجت Evernote یک گزینه‌ی کاربردی است. در پنجره‌ی اصلی این ویجت می‌توانید عنوان مطلب، متن و دفترچه‌ای که قصد نوشتن در آن را دارید انتخاب کرده و پس از اتمام کار با تپ‌کردن بر روی New آن را ذخیره کنید.

ویجت Currency

20140416-163919.jpg

اپلیکیشن‌های مختلف و گاهاً قدرتمندی در اپ استور وجود دارند که می‌توانند کار تبدیل واحد را برایتان انجام دهند. یکی از موارد مصرف این اپلیکیشن‌ها تبدیل ارز کشورهای مختلف به همدیگر است. اگر از این دسته کاربران هستید و نیاز به یک چیز دم دستی برای انجام این کار بر روی دستگاه خود دارید می‌توانید از ویجت Currency استفاده کنید. در صفحه‌ی اصلی ویجت پس از واردکردن میزان پول مبدأ، کافی است ارز مبدأ و مقصد را نیز وارد کرده و نتیجه را همانجا در باکس زیرین مشاهده کنید. این امکان نیز فراهم شده است که ارز مبدأیی که همواره به صورت پیشفرض نشان داده می‌شود را نیز تغییر دهید.

ویجت WolframAlpha

20140416-163930.jpg

شاید با وبسایت WolframAlpha آشنا باشید. این وبسایت که در نوع خود دایره‌المعارفی است می‌تواند اطلاعاتی مختلف در تمامی حوزه‌ها از قبیل مهندسی، ادبیات، جغرافیا، فیزیک، موسیقی و … به شما بدهد. البته قدرت این سرویس به اینجا ختم نمی‌شود. برای مثال ویژگی دیگر این سرویس در امکان استفاده از آن به عنوان ماشین حسابی قدرتمند است. برای تجربه‌ی تمامی امکانات این سرویس می‌توانید از اپلیکیشن رسمی آن که برای آی‌اواس عرضه شده است استفاده کنید. اما اگر به دنبال روشی سریع و دم‌دستی برای جست‌وجو و مطالعه‌ی این وبسایت هستید می‌توانید از این ویجت استفاده کنید.

همانطور که در پست معرفی ویجت EasySpring ذکر کردیم، اگر چه این ویجت‌ها رایگان هستند اما در صورتی نسخه‌ی اصلی توییک ProWidgets را خریداری نکرده باشید نمی‌توانید آن‌ها را از سورس بیگ‌باس نصب کنید. در صورتی که نسخه‌ی کرک‌شده‌ی ProWidgets را از سورسی به جز سورس repo.biteyourapple.net نصب کرده‌اید آن را پاک کنید و سپس خواهید توانست آخرین نسخه‌ی توییک و شماری از ویجت‌ها که نسخه‌ی کرک‌شده‌ی آن‌ها ارائه شده است را از همین سورس دانلود و نصب کنید.