مصاحبه با تیم کوک ؛ ماشین اپل، مقر جدید و موارد دیگر

تیم کوک ، مدیر عامل اپل مصاحبه‌ای را با فورچون داشته است. وی به سوالات آدام لاشینسکی در رابطه با این کمپانی پاسخ داده است. او در این مصاحبه از ماشین اپل، مقر جدید و موارد دیگری صبحت کرد. که در ادامه مباحث مهم را می‌توانید مطالعه کنید.

ماشین اپل:

نکته‌ی عالی بودن ما در اپل این است که ما کنجکاو هستیم. ما تکنولوژی و محصولات را کاوش می‎کنیم. و ما همیشه به این فکر هستیم که از چه راه‌هایی اپل می‌تواند محصولات عالی بسازد که مردم دوست داشته باشند و در برخی جهات به آن‌ها کمک کند. همانطور که می‌دانید، ما به بسیاری از شاخه‌ها وارد نشده‌ایم. ما بسیار دقیق هستیم. ما در مورد بسیاری از چیزها صحبت می‌کنیم ولی کمی از آ‌ن‌ها عملی می‌شوند. ما در مورد موارد بسیاری بحث می‌کنیم ولی کمی از آن‌ها به سرانجام می‌رسند.

او به این نکته اشاره کرد که اپل مقادیر زیادی را برای کاوش در این رابطه هزینه نکرده است، اما زمانی که مقدار زیادی پول صرف شود آن‌ها متعهد به این مسئله خواهند بود.

بنابراین ما بسیاری از چیزهای مختلف، تکنولوژی‌های مختلف را کاوش می‌کنیم و در ابتدا ممکن است که ما ندانیم که در نهایت چه محصولی دستاورد ما خواهد بود. اما سپس می‌بینیم که این تکنولوژی جذاب که امروز بر روی آن‌ها کار می‌کنیم شاید به چیزی بزرگتر بدل شود، چیزی جدید. اما زمانی که هزینه‌های هنگفت برای شروع چنین چیزی صرف می‌کنیم، به آن متعهد هستیم.

فروش آیفون؛ او به این نکته اشاره کرد که به خوبی می‌تواند مانع چنین سر و صداهایی شود (اشاره به انتقادات برای فروش آیفون). و می‌گوید تنها چیزی که مهم است عشق مردم به محصولات ماست. او اعتقاد دارد که ”این نیز بگذرد.” زمانی که از کوک برای نگرانی او برای اینکه سه چهارم سود اپل از آیفون است سوال شد، به گذشته اشاره کرد که مک زمانی 100 درصد سود را تشکیل می‌داد ولی آن‌ها با توسعه و معرفی آیپاد تمامی معادلات را به هم ریختند.

او گفت که تمرکز ما برای ساخت بهترین محصولات است و تولید ترکیبی که بهترین را رقم می‎زند. طبق گزارش سه ماهه اخیر اپل 1 میلیارد دستگاه فعال در دنیا دارد و درآمدی 9 میلیارد دلاری را حاصل ساخته است. او به کار اپل برای توسعه Apple Pay به بازارهای بیشتر نیز اشاره کرد، مکان‌هایی که مردم از این سرویس به صورت روزانه استفاده نمایند.

تیم کوک در رابطه با انتقال به مقر جدید نیز گفت، فرآیند انتقال در حدود یک سال دیگر آغاز می‌شوذ. احتمالاً در اوایل سال 2017. او گفت که نام این مقر جدید تا کنون به صورت رسمی مشخص نشده است اما در مورد آن با لورن، همسر جابز و خانوده‌اش تعامل داریم.

لازم به ذکر است که این مصاحبه قبل از درگیری اپل و دولت ثبت شده است و به همین علت به این موضوع اشاره‌ای نشده است.