مشخصات کامل MacBook Air جدید

همانطور که می دانید اپل دیشب از نظر سخت افزار دو محصول جدید را معرفی کرد . مک بوک ایر جدید و مک پرو جدید . مک پرو جدید واقعا مثل یک کامپیوتر رومیزی از نسل آینده بوده و طراحی آن بسیار زیباست . در کنار طراحی مک پرو جدید قدرت بسیار بالایی در پردازش دارد . دومین محصول جدید اپل ، یعنی مک بوک ایر های جدید نیز تغییراتی داشتند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد . در این پست ، به طور کامل به بررسی مشخصات جدید این نوت بوک سبک و نازک اپل می پردازیم .

 عمر باتری 

طول عمر باتری مک بوک های ایر به طور شگفت انگیزی افزایش یافته است به طوری که نسخه 11 اینچی آن 9 ساعت و نسخه 13 اینچی آن 12 ساعت (یک شبانه روز!!) دوام می آورد . پلی بک فیلم آیتونز نیز نسخه 13 اینچی 10 ساعت و در نسخه 11 اینچی 8 ساعت دوام می آورد . همچنین 30 روز نیز در حالت استند بای باقی می ماند یعنی می توانید برای چند هفته خانه از مک بوک خود دور باشید و دوباره از همانجا که گذاشته بودید شروع کنید و اگر قابلیت Power Snap را روشن بگذارید  همچنان اطلاعات دستگاهتان بروز خواهد ماند.

پردازنده 

در مک بوک ایر های جدید از نسل چهارم پردازنده Core i5 و Core i7 اینتل استفاده شده و پردازنده گرافیکی آن نیز HD Graphics 5000 اینتل می باشد . استفاده از این پردازنده های کار آمد باعث شده تا مصرف انرژی در این مک بوک های بسیار پایین بیاید اما سرعت اجرا از قبل هم بیشتر شود . به این معناست که نه تنها هر کاری را که می خواهید می توانید انجام دهید ، بلکه می توانید آن را یک مدت طولانی انجام دهید .  پردازنده گرافیکی مک بوک ایر یعنی HD Graphics 5000 نیز 40 درصد سریع تر از نسخه های قبلی می باشد . رم این نوت بوک نیز تا 8 گیگا بایت می باشد .

پشتیبانی از وای فای 802.11ac 

مک بوک ایر حالا از استاندارد وای فای فوق العاده سریع 802.11ac پشتیبانی می کند که در صورتی که به یک Base Station مانند Airport Extreme جدید اپل متصل شوید سرعت ارتباط وای فای 3 برابر خواهد شد . استاندارد 802.11ac گستره و آنتن دهی بهتری نیز دارد و همانند نسخه های قبلی با استفاده از بلوتوث مک بوک ایر نیز می توان با هدفون ها و کیبورد های بلوتوث ارتباط برقرار کنید .

حافظه فلش 

یکی از دلایلی که مک بوک ایر را خیلی سریع کرده این است که به طور کل از حافظه فلش استفاده می کند که نه تنها مک بوک ایر را سبک تر و باریک تر می کند بلکه دسترسی به اطلاعات را سریعتر می کند . حافظه های فلش با حد اکثر حجم 512 گیگ 9 برابر از مدل سنتی 5400-rpm سریع تر بوده و 40 درصد نیز از نسل قبلی حافظه های فلش سریع تر می باشد . هر دو نسخه ی 11 اینچی و 13 اینچی دارای حافظه ی 128 یا 256 گیگابایتی می باشند . سرعت خواندن و نوشتن این حافظه چیزی حدود 800 مگابایت بر ثانیه است !

پشتیبانی از تاندربولت و USB 3 

با پورت لایتنینگ تاندر بولت سریع می توانید مک بوک ایر را به جدید ترین دیوایس ها وصفحه نمایش ها مانند صفحه نمایش تاندربولت اپل متصل کنید . مک بوک ایر مجهز به دو پورتUSB 3 نیز می باشد که با آن میتوانید با دیوایس های USB 3 و USB 2 ارتباط برقرار کنید و در چند دقیقه مک بوک ایر از یک نوت بوک قابل حمل تبدیل به یک ایستگاه کار می شود.

نتایج بنچمارک مک بوک ایر 2013 اپل 

این هم از مک بوک ایر 2013 اپل . موفق باشید !