مشاهده‌ی WWDC 2016 به صورت زنده در دستگاه و سیستم عامل‌های مختلف

همانطور که می‌دانید امشب، ساعت 21:30 به وقت ایران، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل _ WWDC 2016 _ برگزار خواهد شد. مراسمی که در آن انتظار می‌رود iOS 10، نسل جدید سیستم عامل آیفون، آیپاد و آیپد به همراه OS X 10.12 که احتمالا به MacOS تغییر نام خواهد داد، معرفی شود. خوشبختانه اپل اعلام کرده است که این کنفرانس به صورت زنده قابل مشاهده است، بنابراین شما می‌توانید WWDC 2016 را بر روی آیفون، آیپد، مک، ویندوز و یا دستگاه اندرویدی خودتان تماشا نمایید. در ادامه نحوه‌ی مشاهده این کنفرانس بر روی دستگاه‌های مختلف ذکر شده است.

اپل تی‌وی:

اگر شما اپل تی‌وی نسل 2، 3 و 4 که نسخه سیستم عامل آن‌ 6.2 یا بالاتر است را دارید با مراجعه به کانال “Apple Events” و لوگوی WWDC 16 که در منوی اصلی قابل مشاهده است می‌توانید این مراسم را تماشا کنید.

آیفون، آیپاد و آیپد:

اگر می‌خواهید این رویداد را روی آیفون، آیپاد و آیپد خود نگاه کنید، تنها کافی است که با سافاری به این لینک(http://www.apple.com/apple-events/june-2016/) مراجعه نمایید.

ویندوز 10:

کاربران ویندوز نیز می‌توانند این مراسم را به صورت زنده مشاهده کنند اما یک محدودیت وجود دارد. شما تنها می‌توانید این رویداد را از طریق مرورگر Microsoft Edge که به همراه ویندوز 10 است مشاهده کنید. اگر شما ویندوز 10 دارید به این لینک(http://www.apple.com/apple-events/june-2016/) با Microsoft Edge خود مراجعه نمایید.

ویندوز/اندروید:

پخش زنده به صورت رسمی تنها برای دستگاه‌های مک، iOS و ویندوز 10 تعریف شده است. با این حال راه حلی وجود دارد که شما به صورت زنده WWDC 2016 را روی ویندوزهای قدیمی و یا حتی دستگاه‌های اندرویدی مشاهده نمایید.

برای این کار باید VLC را دانلود نمایید.

پس از نصب و باز کردن برنامه به تب ‘Media’ مراجعه کنید و ‘Open Network Stream’ را انتخاب نمایید. در این قسمت این URL را وارد کنید.

http://appleliveevents-i.akamaihd.net/hls/live/222436-b/16faohbadfvoihjbadfvljhbphjb06/master/4500/4500.m3u8?t=YWxpc2FtaXg=

پس از Paste کردن URL، گزینه Play را انتخاب نمایید.

زمان برگزاری کنفرانس اپل به وقت محلی در نقاط مختلف دنیا:

WWDC 2016منبع:iphonehacks