محصول جدید ‘Wello’، با توان اندازه‌گیری شاخص‌های حیاتی بدن مانند فشار خون و دمای بدن

از شایعات می‌دانیم که محصول معروف به iWatch اپل قادر به خواندن فشار خون، ضربان قلب و علائم حیاتی دیگر خواهد بود. اما برای داشتن دستگاهی با چنین امکاناتی لازم نیست حتماً تا زمان عرضه‌ی iWatch صبر کنید. با ‘Wello’ آشنا شوید. یک کیس چندین منظوره‌ی آیفون.

 

http://www.appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/wello-1.png

 

 

Wello دارای سنسورهایی تعبیه شده در داخل خود است که به کمک آن‌ها می‌توانید با نگه‌داشتن کیس به مدت چند ثانیه، یک شمای کلی از سلامت بدن خود به دست آورید. این وسیله می‌تواند ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن، و سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. همچنین به کمک اتصال به یک وسیله‌ی کوچک دیگر، می‌تواند عملکرد ریه را تحت نظر بگیرد.

 

http://www.appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/wello-2.png

 

 

 

سایت Engadget اخیراً به نسخه‌ی غیرنهایی‌ای از این دستگاه دست یافته است:

 

“وسیله طوری طراحی شده است که تواماً سریع بوده و کاربری ساده‌ای نیز داشته باشد. محصولی که ما این هفته بررسی کردیم بسیار سبک و حتی کم‌ضخامت‌تر از کیس روی یکی از آیفون‌هایم بود. عمل اندازه‌گیری از طریق دست و در وضعیتی کاملاً راحت انجام می‌پذیرد و نتیجه به صورت یک نمودار زیبای ECG از قلب تنها در چند ثانیه ارائه می‌شود. با گذشت زمان وسایل جانبی اضافی نیز ممکن است برای این کیس ارائه شوند تا اندازه‌گیری‌هایی مانند میزان گلوکوز را انجام دهند. هر اطلاعاتی که از شما گرفته می‌شود را می‌توانید به فرم روزانه، هفتگی یا ماهیانه در یک نگاه ببینید و اگر تغییری در سلامتیان رخ داده باشد متوجه شوید.”

 

تکنولوژی استفاده شده در این رده بسیار جالب و در جهت شایسته‌ای است. اینتل به تازگی استارتاپی در ارتباط با کنترل سلامت را خریده است، سامسونگ سنسورهای سنجش ضربان قلب را به هر محصولی که می‌تواند اضافه می‌کند، و اپل در حال استخدام دکترها، دانشمندها و سایر متخصصین سلامت است.

 

http://www.appleapps.ir/wp-content/uploads/2014/03/wello-3.png

 

Wello در حال حاضر معطل مجوز FDA است، اما پس از عرضه از آیفون 4 اس، 5 و 5 اس به قیمت ۱۹۹ دلار پشتیبانی خواهد کرد. پیش‌فروش از امروز در آمریکا، کانادا و کشورهای دیگر شروع شده است و اولین خریداران میتوانند 10 دلار تخفیف به ازای هر کس دیگری که از طریق آن‌ها محصول را پیش‌خرید کند دریافت کنند.