محصول جدید Alpine سرویس CarPlay اپل را به داخل تمامی خودروها خواهد کشاند

بر اساس گزارش منتشرشده در روزنامه‌ی ژاپنی Nikkei، کمپانی فعال در زمینه‌ی ساخت وسایل الکترونیکی اتوموبیل تحت عنوان Alpine در آینده‌ای نه چندان دور شروع به فروش وسیله‌ای مستقل که از قابلیت CarPlay اپل پشتیبانی می‌کند خواهد کرد. این محصول Alpine که به احتمال زیاد اولین دستگاه مستقل سازگار با CarPlay خواهد بود در سال جاری و با قیمتی مابین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار در آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد.

اگر چه سرویس CarPlay بر روی تعدادی از اتوموبیل‌های فعلی و آینده‌ی شرکت‌هایی نظیر مرسدس بنز، ولوو، بی‌ام‌و، فورد، جی‌ام، و هوندا قابل دسترسی است، اما ادغام این سرویس با خودروهای خارج از این لیست و همگانی‌کردن آن از موضوعات مورد بحث در چند ماه اخیر بوده است. شرکت Pioneer نیز علاقه‌ی خود به پیاده‌سازی سازگاری با سرویس CarPlay با محصولات فعلی و آینده‌ی خود را اعلام کرده است. شرکت‌های دیگری نظیر Kenwood نیز در گفت‌وگو با وبسایت MacRumors اعلام کرده‌اند که در حال کار بر روی افزودن پشتیبانی از این سرویس هستند، ولی این اتفاق به زودی رخ نخواهد داد.

همچنین اخیراً شرکت تولیدکننده‌ی لوازم جانبی خودروی Clarion نیز خبر از احتمال افزوده‌شدن پشتیبانی از سرویس CarPlay به سیستم‌های in-dash خود داده است. این شرکت در ایمیلی به سرویس MacRumors اشاره کرده است که این شرکت از ابتدا با اپل در این زمینه کار کرده است و در آینده سیستم سرگرمی Smart Access خود و CarPlay برای خودروها را در راستای تحقق اهداف مختلف عرضه خواهد کرد. در نهایت این شرکت اشاره کرده است که از سرویس CarPlay در هر دو نوع از محصولات aftermarket و OEM در آینده پشتیبانی خواهد شد.

اپل از سرویس ادغامی با خودروی CarPlay خود ماه گذشته در مراسم Geneva International Motor Show پرده برداشت. این قابلیت این امکان را به دستگاه آیفون می‌دهد که به مانیتور داخلی اتوموبیل متصل شده و نسخه‌ای سازگار از سیری و قابلیت‌های صوتی نظیر جهت‌یابی، عملکردهای گوشی، مسیج‌ها و موزیک را بر روی آن ارائه دهد. این قابلیت در آپدیت آی‌اواس ۷.۱ گنجانده شده و از طریق آیفون‌های دارای اتصال از نوع Lighting نظیر آیفون فایو اس، فایو سی و فایو قابل استفاده است.