محصول جدید و فوق‌العاده‌ی Impervious؛ ضدخش و ضدآب‌کردن آیفون و آیپد تنها با یک اسپری

شاید تصورش مشکل باشد، اما ضدخش و ضدآب‌کردن آیفونتان تنها به کمک یک اسپری ممکن شده است. این محصول که Impervious نام گرفته است پروژه‌ی جدیدی است که برای تأمین بودجه بر روی وبسایت Kickstarter قرار گرفته است. Impervious با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده است و یک بار اسپری‌کردن آن بر روی دستگاه برای حفاظت آن تا ۳ سال کافی است. هر اسپری تنها ۳۰ دلار هزینه داردا.

20140512-185218.jpg

اسپری Impervious بی‌رنگ بوده و هیچ اثری از خود به جای نمی‌گذارد. اندازه‌ی ذرات اسپری ۱۰۰۰ برابر کوچک‌تر از تار موی انسان است. بدین ترتیب پاشیدن اسپری دوربین و اسپیکر دستگاهتان را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. شاید به نظر برسد علاوه بر خارج، بهتر است داخل دستگاه نیز جهت اطمینان با این اسپری پوشانده شود. ولی سازندگان محصول چنین کاری را توصیه نمی‌کنند. یک پوشش خارجی کافی است تا دستگاهتان در مقابل هر آسیبی از این دست ایمن بماند.

20140512-185222.jpg

پس از پاشیدن اسپری و قرارگرفتن حفاظ٬ دستگاهتان قادر خواهد بود که عمق یک تا سه فوتی آب را نیز به مدت ۳۰ دقیقه تحمل کند. Impervious برخلاف محصولات موجود فعلی عمل می‌کند که کاربرانشان از از بین رفتن حفاظ با افتادن خراش بر روی دستگاه و یا به جای ماندن اثر حفاظ بر روی دستگاهشان گلایه می‌کنند. می‌توانید ویدیوی رسمی معرفی محصول را که اثر اسپری بر روی آیفون در آن به تصویر کشیده شده است را در زیر مشاهده کنید:

به گفته‌ی سازندگان محصول٬ پکیج Impervious طوری ساخته شده است که به سادگی توسط کاربر قابل استفاده باشد و نیاز به شخص خاصی جهت انجام کار نباشد. پاشیدن اسپری هیچ آسیبی به دستگاه نخواهد زد و تنها اثری که خواهید دید محافظت دستگاه در برابر آب و خراش است. همانطور که اشاره شد این پروژه بر روی وبسایت Kickstarter قرار داده شده است تا بودجه‌ی ۷ هزار دلاری‌اش برای شروع ساخت را جمع کند. اما جای تعجب ندارد که تا کنون نیز ۳۰ هزار دلار بودجه نصیب Impervious شده است. شما نیز برای پیش‌خرید، کمک به افزایش بودجه و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی رسمی این پروژه بر روی سرویس Kickstarter سر بزنید.