مجموعه‌ی آفیس آیپد با قابلیت‌های جدید از جمله پرینت مستقیم آپدیت شد

اپلیکیشن‌های آفیس آیپد شامل ورد، اکسل و پاورپوینت امروز نخستین آپدیت خود پس از عرضه را دریافت کردند. اصلی‌ترین ویژگی این آپدیت افزودن قابلیت چاپ اسناد است که به طور واضحی جای خالی آن در نسخه‌ی نخست این اپلیکیشن‌ها حس می‌شد. بسیاری از کاربران نیز در قسمت review این اپلیکیشن‌ها از نبود امکان چاپ اسناد به طور مستقیم از داخل آن‌ها گله کرده بودند.

همانطور که در پست منتشرشده‌ای در وبلاگ رسمی آفیس توضیح داده شده است، آپدیت این سه اپلیکیشن امکان چاپ بی‌سیم اسناد از طریق چاپگرهای سازگار با قابلیت AirPrint را به آن‌ها اضافه می‌کند:

قابلیت پردرخواست شما اینجاست! اکنون شما می‌توانید اسناد ورد، صفحات گسترده‌ی اکسل و اسلایدهای پاورپوینت را از طریق یک چاپگر AirPrintTM چاپ کنید. در ورد آیپد، می‌توانید انتخاب کنید که یک فایل به همراه markup یا بدون آن چاپ شود. در اکسل می‌توانید انتخاب کنید که یک worksheet یا تمامی یک spreadsheet چاپ شود. همچنین در پاورپوینت می‌توانید انتخاب کنید که کدام اسلایدها چاپ شوند.

در کنار قابلیت چاپ، به این سه اپلیکیشن قابلیت‌های پردرخواست دیگری نیز افزوده شده است. از قبیل SmartGuides برای پاورپوینت و AutoFit برای اکسل. قابلیت SmartGuides به کاربران پاورپوینت این امکان را می‌دهد که تصاویر، اشکال و باکس متن‌ها را در یک صفحه‌ی اسلاید بهتر مرتب کنند. قابلیت AutoFit اکسل نیز این امکان را می‌دهد که طول و عرض ردیف‌ها و ستون‌های متعدد را یک جا تغییر دهند. به همراه تمامی این امکانات، باگ‌های مختلفی نیز رفع شده‌اند و مایکروسافت نیز با ذکر کردن عبارت “ما در حال حاضر مشغول کار بر روی آپدیت بعدی هستیم” اشاره به تلاش تیم آفیس آیپد در جهت بهبود این بسته کرده است.

آپدیت‌‌های اشاره‌شده هم اکنون عرضه شده‌اند و از طریق اپ‌استور به رایگان قابل دریافت هستند. اما همانطور که شاید بدانید برای داشتن امکان بهره‌بردن کامل از امکانات این اپلیکیشن‌ها نیاز به داشتن اکانت پولی آفیس ۳۶۵ دارید. در صورتی که امکان خریداری این اکانت را ندارید، می‌توانید با استفاده از آموزشی که پیش از این در اپل اپس منتشر کرده‌ایم به رایگان این بسته را فعال کنید. اپلیکیشن‌های آفیس آیپد را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر دریافت کنید:

مایکروسافت ورد آیپد
مایکروسافت پاورپوینت آیپد
مایکروسافت اکسل آیپد