مایکروسافت SwiftKey را با قیمت 250 میلیون دلار خرید

پس از تصاحب برنامه‌های پر طرفداری همانند Accompli و Sunrise Calendar، این بار مایکروسافت سراغ SwiftKey رفته است. صفحه کلیدی محبوب برای اندروید و iOS ، که تصاحب آن برای مایکروسافت 250 میلیود دلار خرج برداشته است.

مایکروسافت در گذشته استارت آپ‌هایی همانند Accompli را خریداری کرده بود، که بعدها به Outlook تغییر نام داد، Sunrise Calendar و موارد دیگری نیز وجود داشته‌اند. خریدهایی که به موفقیت انجامیده است. مایکروسافت در حال حاضر یک کیبورد عالی به نام  Word Flow دارد که به زودی در iOS و اندروید شاهد حضور آن خواهیم بود، حال مشخص نیست که هدف اصلی مایکروسافت برای خرید SwiftKey چیست، البته گمانه زنی‌هایی در این رابطه صورت گرفته است.

در گزارشی که فایننشال تایمز منتشر کرده، ادعا می‌شود که این کیبورد محبوب در iOS و اندروید از لحاظ مالی امیدهای تیم سازنده را تامین نکرده است. این کیبورد در ابتدا با قیمت 4 دلار به فروش می‌رسید اما بعد هزینه آن به صورت پرداخت درون برنامه‌ای از کاربران دریافت می‌شد. این کمپانی از نصب به صورت پیشفرض در بازه‌ای در گوشی‌های بلک بری و اندرویدی کسب درآمد کرد. در کنار صفحه کلید، هوش مصنوعی موجود در این کیبورد که توسط تیم SwiftKey بر روی آن تحقیق و مطالعه انجام شده، می‌تواند یک دلیل کلیدی برای خرید مایکروسافت باشد.

این احتمال وجود دارد که مایکروسافت از تکنولوژی هوش مصنوعی SwiftKey تنها برای بهبود کیبورد استفاده نکند، بهبود کورتانا و سایر خدمات نیز در دستور کار وجود داشته باشد.

همه‌ی تصاحب‌های این چنینی مایکروسافت تبدیل به ستاره شده‌اند و SwiftKey را نیز باید همینطور بدانیم. هر دو کمپانی نیز این معامله را تایید کرده‌اند و مایکروسافت اعلام کرده که قصد یکپارچه سازی تکنولوژی SwiftKey با Word Flow را در ویندوز دارد.