ماجرای چگونگی لو رفتن بازی Modern Combat 5 و حواشی آن

اوایل هفته‌ی جاری بود که گیم‌لافت در صفحه‌ی فیسبوک خود مسابقه‌ای را بین کاربران برگزار کرده بود. جایزه‌ی این مسابقه وسوسه‌کننده بود. به برندگان این مسابقه یک نسخه‌ی رایگان از بازی Modern Combat 5: Blackout نزدیک به یک هفته پیش از عرضه‌ی رسمی آن اهدا می‌شد. این بازی که در سبک تیراندازی شخص اول ساخته شده است قرار است پس فردا به صورت عمومی برای سیستم‌های آی‌اواس٬ اندروید و ویندوز فون عرضه شود. مسابقه‌ی مذکور برگزار شد و جوایز تعلق گرفت٬ اما در کمال تأسف برای گیم‌لافت٬ یکی از برندگان پس از دریافت جایزه اقدام به کرک‌کردن بازی کرده و آن را از طریق فایل تورنتی برای دانلود رایگان قرار داد. انتشار این تورنت نیز همانا و پخش‌شدن آن در کل وبسایت‌های اینترنتی مربوطه همانا.

گیم‌لافت ناراحتی خود را در مورد این اتفاق نتوانسته است پنهان کند. این مسئله در استتوس فیسبوک Florian Weber مدیر بخش Community این شرکت به طور واضحی هویداست:

همانطور که می‌توانید حدس بزنید من بابت این اتفاق واقعاً عصبانی هستم..‌. جدی٬ به خاطر همین قبیل مسائل است که ما نمی‌توانیم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

آن‌طور که در استتوس مذکور نوشته شده است در حال حاضر هزاران نفر در حال انجام بازی هستند. Weber اضافه کرده است که در صورتی که به هویت افراد پشت قضیه‌ی کرک و آپلود دست پیدا کند آن‌ها را به طور آنی از بازی‌کردن ناتوان خواهد گذاشت.