لوکا تدسکو: کاربران OpenSSH را حذف و از نصب آن خودداری کنند [ جیلبریک iOS 10.1.1 ]

لوکا تدسکو، هکری که جیلبریک آزمایشی عمومی را برای iOS 10.1 و iOS 10.1.1 عرضه کرده است در تویتر خود در رابطه با OpenSSH به کاربران هشدار داد. لوکا گفته کاربرانی که OpenSSH را نصب کرده‌اند آن را حذف نمایند و سایر کاربران نیز از نصب آن خودداری کنند. البته این توصیه تنها به جیلبریک کنندگان یالو می‌باشد چون به گفته وی این توییک با آپدیت نسخه آزمایشی که در راه است، سازگاری ندارد.

طبق گفته وی، OpenSSH با چهارمین نسخه آزمایشی جیلبریک به علت وجود یک جایگزین، تداخل دارد. OpenSSH در سومین نسخه آزمایشی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما به روزرسانی‌های آینده مشکل ساز خواهند شد.

بسیاری از کاربران Reddit گزارش داده‌آند که OpenSSH در iOS 10 به درستی کار نمی‌کند. به همین علت است که تدسکو جایگزینی را در جیلبریک خود با نام dropbear قرار داده و دیگر نیازی به OpenSSH نمی‌باشد.

شما در حال حاضر به راحتی می‌توانید با مراجعه به سیدیا این توییک را حذف نمایید. اما اگر تدسکو آپدیتی را برای جیلبریک منتشر کند احتمال دارد که مشکلات جدی برای شما به وجود بیاید.

SSH یک پروتکل امن و رمز گذاری شده بین دو دستگاه ایجاد می‌کند. با این پروتکل می‌توانید دستگاه را کنترل کنید و یا فایل ترانسفر نمایید. همچنین زمانی که با توییک‌ها به مشکل برمی‌خورید SSH می‌تواند یکی از راه‌های حذف توییک و یا حذف بستر آن باشد.