قابلیت Wi-Fi Assist برای یک نوجوان قبض تلفن 2000 دلاری را رقم زد!

قابلیت Wi-Fi Assist که با iOS 9 رونمایی شد، به طور خودکار یک دستگاه را که به وای-فای متصل است اگر قدرت سیگنال وای‌فای کم شود، به اینترنت سلولار متصل می‌کند. این قابلیت به صورت پیشفرض فعال است و بسیاری از آن اطلاع ندارند. همین موضوع سبب مشکلات زیادی شد. چندی پیش بود که یک زوج آمریکایی تقاضای خسارتی بیش از 5 میلیون دلار را از اپل کردند.

با این حال به نظر می‌رسد هنوز هم همه کاربران آگاهی لازم را نسبت به این قابلیت ندارند. نوجوانی با نام اشتون فاینگُلد در اتاق خود از آیفونش استفاده می‌کرده جایی که به خیال خودش با استفاده از وای-فای به اینرنت وصل می‌شد. اما زمانی که می‌بینیدرقم 2,021.7 دلار در قبض تلفن همراه وی درج شده مات و مهبوت می‌ماند. به طور معمول قبض خانوادگی آنان در حدود 250 دلار بوده است.

مطمئنا این اتفاق کاملا تقصیر اشتون نیست، اتاق خواب وی سیگنال وای-فای قدرت لازم را ندارد و زمانی که او فکر میکرده که از وای-فای استفاده می‌کند، آیفون با استفاده از Wi-Fi Assist به شبکه سلولار وصل میشد.

او در یک ماه 144 گیگابایت دیتا مصرف کرده است که البته در ایران کلاً اینگونه رقم‌ها برای اینترنت سلولار تقریباً رویایی به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید شما نیز قربانی چنین قابلیت نشوید تنها کافیست آن را از تنظیمات خاموش کنید.

Settings > Cellular> Wi-Fi Assist >off