قابلیت iTunesRadio برای iOS,Mac,PC و AppleTV معرفی شد

همانگونه که از اپل اننظار می رفت که قابلیت جدید iRadio را در این کنفرانس معرفی کند این ویژگی تحت عنوان iTunesRadio در کنفرانس WWDC معرفی شد که کاربرد اصلی آن برای گوش دادن رایگان به رادیو توسط اینترنت برای کاربران تمام سیستم عامل های مختلف است .

Radio

 

iTunesRadio قسمتی از سیستم عامل موبایل بعدی اپل یعنی همان iOS 7 است اما توسط مک او اس ، ویندوز و حتی Apple TV نیز قابل استفاده می باشد . به گفته ی Eddy Cue :

“iTunesRadio یک راه باور نکردنی برای گوش کردن به ایستگاه های رادیو شخصی سازی شده می باشد که فقط برای شما ساخته شده است . موسیقی هایی که شما دوست دارید و موسیقی هایی که دوست خواهید داشت را پخش می کند و اگر از آنها خوشتان آمد فقط با یک کلیک می توانید آن ها را از iTunes Store بخرید.”

این قابلیت با پشتیبانی از تبلیغات برای تمام کاربران به طور رایگان ارائه خواهد شد و آن هایی که در iTunes Match عضویت دارند می توانند بدون تبلیغات به رادیو گوش دهند .

با نمایش iTunes Radio در کنفرانس WWDC 2013 ادی کیو نشان داد که چگونه میتوان در آن یک آهنگ مشخص یا نام یک خواننده را جست و جو کرد . او یک ایستگاه رادیویی برا اساس گروه افسانه ای Led Zeppelin را پخش کرد و نشان داد که چگونه می توان یک آهنگ مشخص را لایک یا دیسلایک کرد . همچنین درون برنامه لینک های سریع به آیتونز استور بری خرید آهنگ ها نیز هست.

iTunes Radio امکان دسترسی به هزاران آهنگ را هر هفته به شما می دهد و آهنگ های انحصاری از خوانندگان محبوب را نیز به آن ها اضافه خواهد کرد. همچنین از طریقiTunes Radio میتوان به جشنواره های خاص موسیقی اپل مانند iTunes Festival دسترسی داشت .

هنگامی که این سرویس از پاییز آغاز به کار کند یک تجربه شخصی سازی شده بر اساس تاریخ گوش دادن شما به آهنگ ها و آخرین آهنگ های خریداری شده از آیتونز استور پیشنهاد خواهد داد و مانند سرویس Pandora ، کاربران می توانند یک ایستگاه از آهنگ ها یا خواننده ی مورد علاقه ی خود ایجاد کنند .