قابلیت تقسیم صفحه نمایش آیپد برای نمایش در WWDC آماده نخواهد شد

اوایل ماه میلادی جاری گزارش منتشر شد که در آن ادعا شده بود اپل در حال کار بر روی قابلیتی در آی‌اواس ۸ است که به شما این امکان را خواهد داد که صفحه نمایش آیپد را به دو قسمت تقسیم کرده و مولتی‌تسکینگ را به طرز جدیدی در آی‌اواس تجربه کنید. این قابلیت که گفته می‌شود برای آیپدهای با صفحه نمایش بزرگ طراحی شده است به شما امکان خواهد داد که دو اپلیکیشن را در کنار همدیگر اجرا کنید و همزمان با هر دو تعامل کنید.

این خبر به سرعت در دنیای تکنولوژی منتشر شد و بسیاری انتظار می‌کشیدند و امیدوار بودند که اپل پیش‌نمایشی از این قابلیت را در کنفرانس WWDC دوشنبه‌ی آینده به نمایش بگذارد. اما اگر شما نیز جزو این افراد بودید خبر ناامیدکننده‌ای برایتان داریم. گزارش منتشرشده‌ی جدیدی حاکی از آن است که این قابلیت برای نمایش در کنفرانس آماده نخواهد بود.

Brian Chen از سرویس خبری New York Times طی توییتی نوشته است:

به من گفته شده است که قابلیت تقسیم صفحه‌ی آی‌اواس ۸ هنوز آماده نیست و در کنفرانس WWDC نمایش داده نخواهد شد. این قابلیت همچنان در دست توسعه است.

— Brian X. Chen (@bxchen) May 29, 2014

Mark Gurman که نخستین بار از وجود چنین قابلیتی خبر داده بود٬ چندین هفته قبل گفته بود که در حال جاضر نیز اپل کار بر روی آی‌اواس ۸.۱ شروع کرده است و شماری از قابلیت‌های کلیدی که ما انتظار عرضه‌ی آن‌ها در آی‌اواس ۸ را می‌کشیم به احتمال زیاد به نسخه‌ی ۸.۱ شیفت داده خواهند شد.

واضح است که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است. عدم توانایی آیپد در انجام یک مولتی‌تسکینگ تمام و کمال یا حتی عدم توانایی آن در نمایش همزمان دو اپلیکیشن به کرات توسط شرکت‌های رقیب -بخصوص مایکروسافت-  مورد توجه قرار گرفته است و در بسیاری از ویدیوهای تبلیغاتی این شرکت‌ها٬ وجود این قابلیت در تبلت‌هایشان به عنوان ملاکی برای برتری در برابر آیپد نشان داده شده است. مایکروسافت به دفعات از این ویژگی به عنوان عاملی که سیرفیس مایکروسافت را به محصولی کاربردی‌تر نسبت به قبل تبدیل می‌کند یاد کرده است.

حتی اگر این قابلیت را در WWDC14 نبینیم٫ همچنان قابلیت‌های هیجان‌انگیز زیادی وجود دارند که تا پرده‌برداری از آن‌ها ۳ روز بیشتر فاصله نمانده است. همانطور که پیش از این نیز به اطلاعتان رسانده بودیم٬ پوشش کامل این مراسم را می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ دوشنبه شب از اپل اپس پی بگیرید.