قابلیت ارسال فایل‌های آفیس مایکروسافت در WhatsApp [آموزش]

پس از رمز گذاری سرتاسری، قابلیت ارسال فایل‌های PDF و چند استایل برای ارسال متون، در آخرین آپدیت WhatsApp برای آیفون قابلیت ارسال فایل‌های آفیس مایکروسافت نیز از اضافه شده است.

این قابلیت در اطلاعات انتشار رسمی برنامه ذکر نشده است و توسط یک وبلاگ ایتالیایی به نام iSpazio مشخص گردیده است. این یک قابلیت مفید است برای کاربرانی که با فایل‌های آفیس سر و کار دارند و دیگر بدون نیاز به تبدیل، می‌توانند آن‌ها را با برنامه WhatsApp ارسال نمایند.

برای ضمیمه کردن یک فایل آفیس به پیام خود روی آیکونی که یک فلش درون دایره است تپ کنید، این آیکون در سمت راست فیلد وارد کردن پیام می‌باشد. از منوی باز شده Share Document را انتخاب نمایید. پس از انتخاب یک منوی دیگر باز شده و منابعی که فایل‌های آفیس در دستگاه شما در آن ذخیره گردیده، نمایش داده می‌شود. برای مثال از iCloud Drive فایلی را انتخاب می‌کنیم.

WhatsApp-2.16.2-Office-integration-iPhone-screenshot-002

از صفحه‌ی باز شده فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس مدتی نسبت به سرعت اینترنت شما و حجم فایل برای دانلود از iCloud را باید صبر کنید. بعد از آن برنامه از شما برای ارسال فایل به مخاطب تاییدیه می‌خواهد. کافیست بر روی Send تپ کنید تا این عمل تایید شود.

گیرنده یک آیکون را در چت برای فایل ضمیمه شده مشاهده می‌کند. پس از تپ کردن روی آیکون می‌توان با استفاده از برنامه‌هایی همانند Pages, Keynote, Numbers و برنامه‌های آفیس در صورت نصب، فایل را مشاهده و یا ویرایش نمود. همچنین می‌توان فایل دریافتی را به سایر برنامه و سرویس‌ها فرستاد.

دانلود آخرین نسخه WhatsApp Messenger از آیتونز