فیسبوک نسخه‌ی تحت وب مسنجر خود را عرضه کرد

در این روزها در دنیای فیسبوک اتفاقات زیادی افتاده است، مخصوصا وقتی که از اپلیکیشن آن صحبت میکنیم. مثل اینکه این تغییرات به این زودی ها تمامی نخواهند داشت. فیسبوک با این ایده که هرچه کاربران بیشتری از مسنجر فیسبوک استفاده کنند این شرکت راضی تر است، ورژن جدید مسنجر خود را که بر پایه ی مرورگرهای اینترنتی نوشته شده است معرفی کرد. این سرویس که از طریق این لینک قابل دسترسی است دقیقا تمام قابلیت هایی را که انتظار می رود داراست. این صفحه برای استفاده‌ی بیشتر و دسترسی راحت‌تر کاربران به مسنجر فیسبوک طراحی شده است. سوال اینجاست که چرا فیسبوک به این سرویس تحت وب احساس نیاز کرده است؟ آن هم در حالی که مخاطبان قبلا هم از طریق اکانت خود در سایت فیسبوک می توانستند از این قابلیت ها بهره ببرند.

 

بر اساس نوشته Re/Code بعد از صحبت با یکی از سخنگوهای شرکت، صفحه messenger.com برای خلاص شدن از دست امکانات و قسمت های اضافی صفحه اصلی فیسبوک طراحی شده است تا کاربران بتوانند بدون هیچ مزاحمتی به استفاده از این قابلیت در صفحه مخصوص به خود آن بپردازند. وقتی وارد صفحه فیسبوک میشوید قسمت هایی زیادی از جمله اطلاعات پروفایلها، اخبار و … به چشم می خورند. فیسبوک با سرویس جدید خود قصد ارائه‌ی یک محیط چت تر و تمیز را دارد.

 

جای تعجب ندارد که فیسبوک روی مسنجر خود بسیار بیشتر از قسمت های دیگر تمرکز کرده است. شاید یکی از دلایل آن اپلیکیشن های شخص ثالثی باشند که با توجه به پلتفرم جدید مسنجر قابل ایجاد و گسترش هستند. خبر خوب اینجاست که این صفحه کاملا مستقل از سایت خود فیسبوک است و این شرکت فعلا برنامه ای برای اتصال آن به صفحه اصلی فیسبوک ندارد، مثل کاری که در نرمافزار استاندارد فیسبوک برای گوشی انجام شده بود.