فعال‌کردن قابلیت چرخش صفحه‌نمایش بر روی تمامی آی‌دیوایس‌های مجهز به آی‌اواس ۸ به کمک SBRotator for iOS 8

آپدیت : لایسنس توییک به صورت اورجینال برای فروش داخل فروشگاه سیدیا اپل شاپ قرار گرفت

در بین آی‌دیوایس‌های مختلف تنها دستگاه‌هایی که محیط سیستم عامل بر روی آن‌ها به موازات چرخش دستگاه به حالت افقی می‌چرخد دستگاه‌های سری آیپد و آیفون ۶ پلاس است. علت وجود چنین محدودیتی چندان غیرمنطقی نیست. وجه مشترک آیفون ۶ پلاس و سری آیپد صفحه نمایش بزرگی است که استفاده از دستگاه در حالت افقی را نیز منطقی به نظر می‌رساند. بر روی سایر آیفون‌ها به دلیل نسبتاً باریک و دراز بودن صفحه نمایش حالت افقی (به نظر اپل) چندان جالب به نظر نمی‌رسد. ولی این طرز تفکر ایجاب نمی‌کند که چنین نیازی به وجود نیاید.

 

خوشبختانه اگر آی‌دیوایستان مجهز به آی‌اواس ۸ و جیلبریک‌شده باشد، راه برای دورزدن این محدودیت نیز وجود دارد. اگر از کاربران طرفدار جیلبریک بر روی آی‌اواس ۷ بودید احتمالاً نام SBRotator به گوشتان خورده است. توسعه‌دهنده‌ی این توییک Limneos به تازگی نسخه‌ی سازگار با آی‌اواس ۸ این توییک را با نام SBRotator for iOS 8 در سیدیا عرضه کرده است. با نصب این توییک قابلیت چرخش صفحه نمایش به موازات چرخش طرز قرارگیری دستگاه به تمامی دستگاه‌های مجهز به آی‌اواس ۸ افزوده می‌شود. البته شاید در حال حاضر نیز از توییکی با کارکرد مشابه بر روی آی‌دیوایستان استفاده می‌کنید. اما SBRotator for iOS 8 پا را فراتر از عناوین با کارکرد مشابه گذاشته و امکان چرخش صفحه نمایش را در لاک اسکرین نیز فراهم می‌کند.

 

با نصب SBRotator for iOS 8 بخش تنظیمات آن به اپلیکیشن Settings افزوده می‌شود. از این قسمت می‌توانید طرز رفتار توییک در زمینه‌های مختلف را شخصی‌سازی کنید. به کمک گزینه‌های این بخش می‌توانید:

 

– توییک را به طور آنی فعال / غیرفعال کنید.

– قابلیت چرخش صفحه نمایش در Springboard را فعال / غیرفعال کنید.

– قابلیت چرخش صفحه نمایش در لاک‌اسکرین را فعال / غیرفعال کنید.

– نمای چرخش‌یافته را به دلخواه از بین نمای شبیه به آیپد یا نمای شبیه به آیفون ۶ پلاس انتخاب کنید. (حالت آیپد داک را در پایین صفحه نمایش و حالت آیفون ۶ پلاس داک را در سمت راست صفحه نگه می‌دارد.)

– قابلیت چرخش را به جهت‌های چپ، راست یا سر و ته فعال / غیرفعال کنید.

– زمان انیمیشن چرخش را مشخص کنید.

– قابلیت چرخش را در برخی اپلیکیشن‌ها که از این قابلیت پشتیبانی نکرده و این موضوع باعث به هم ریختن رابط کاربری آن‌ها می‌شود غیرفعال کنید.

 

sbrotatorios8prefs

 

در صورتی که به استفاده از SBRotator for iOS 8 علاقه‌مند هستید می‌توانید آن را به قیمت ۲.۹۹ دلار در سورس بیگ‌باس پیدا کنید. آن طور که تست کردم روش‌های دورزدن و نصب رایگان توییک بر روی این عنوان جواب نداده و نیاز به لایسنس معتبر برای استفاده از آن است.

شما می توانید لایسنس اورجینال این توییک را از فروشگاه سیدیا اپل شاپ قسمت توییک سیدیا تهیه کنید .