فروش آیفون 5se و آیپد ایر 3 در 28 اسفند؟

طبق گزارشات منتشر شده هیچ پیش فروشی برای آیفون 4 اینچی که گفته می‌شود 5se نام دارد و آیپد ایر 3 وجود نخواهد داشت. گفته می‌شود که این دو دستگاه در 15 مارس (25 اسفند) معرفی و در 18 مارس برای فروش قرار می‌گیرند.

یک آیفون ارزان قیمت که بسیاری از ویژگی‌های آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را به همراه دارد و از تراشه‎ی قدرتمند A9 در کنار M9 بهره می‌برد. همانند نسل‌های اخیر دستگاه‌های اپل، سیری نیز همیشه در دسترس قرار دارد. تراشه NFC برای پشتیانی از Apple Pay در این دستگاه تعبیه شده است. اپل امیدوار است که با یک گوشی ارزان قیمت در بازارهای در حال توسعه به پرداخت موبایلی خود رونق بخشد. این آیفون همچنین از تصاویر زنده پشتیبانی می‌کند اما بدون لمس سه بعدی و احتمالا برای این عمل از یک تاچ طولانی استفاده گردد. آیفون 5se در رنگ‌های طلایی، رز گلد، نقره‌ای و خاکستری در دسترس خواهد بود.

دلیل دیگر چرخش اپل به سمت صفحه نمای ش4 اینچی، علاقه کسانی است که می‌خواهند یک آیفون قوی‌تر داشته باشند اما بدون صفحه نمایش 4.7 اینچی. هنوز هم 60 درصد کاربران آیفون دارای آیفونی با صفحه نمایش 4 اینچی هستند. از سایر مشخصات می‌توان به دوربین عقب 8 مگاپیکسلی و دوربین 1.2 مگاپیکسلی برای فیس تایم و سلفی اشاره کرد.

با آیپد ایر 3 اپل امیدوار است که روند 28 درصد کاهش خود نسبت به سال گذشته را التیام بخشد. طبق شایعات آیپد ایر 3 شبیه به آیپد پرو 12.9 اینچی است، اما با صفحه نمایش کوچکتر 9.7 اینچی که در اغلب تبلت‌های اپل شاهد آن هستیم. همانند آیپد پرو این دستگاه از اپل پنسل و کانکتور هوشمند پشتیبانی می‌کند. رابطی که با استفاده از یک آهنربا داده‌ها را مابین کیبورد هوشمند و آیپد پرو جابجا می‌کند. این دستگاه همچنین از کیبوردهای QWERTY بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

در کنفرانس 15 مارس همچنین انتظار می‌رود که یک نسخه به روزرسانی شده اپل واچ که ظاهری اسپرت دارد به همراه رنگ‌های مختلف بند جدید اسپرت معرفی گردد.