عکاسی اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل با آیفون!

مدیر اجرایی گوگل (آلفابت) همیشه عادت دارد با گوشی‌های هوشمند مختلف عکاسی کند. به عنوان مدیر عامل سابق گوگل بارها دیده شده که با گوشی‌های اندرویدی که هنوز معرفی نشده‌اند، تصویر برداری کند. یک بار در جولای 2013 اشمیت با استفاده از موتو ایکس که هنوز در آن زمان معرفی نشده بود، عکاسی کرد. در سال 2009 نیز با یک بلک‌بری در حال عکس گرفتن دیده شد و این به عنوان یک عضو بلند پایه گوگل اصلا خوب نیست. دو سال بعد نیز با بلک‌بری Bold 9780 در یک رویداد در اندونزی در حال عکاسی بوده است.

به تازگی یک تصویر دیگر از اشمیت منتشر شده که با یک آیفون در سئول در حال تصویر برداری است. او در این رویداد برای سیستم هوش مصنوعی گوگل موسوم به DeepMind AlphaGo حضور داشته است که باعث شده این حرکت وی بیشتر به چشم بیاید. این هوش مصنوعی موفق شد که در بازی Weiqi یکی از برترین بازیکن‌ها را شکست دهد، Weiqi یک بازی تخته‌ای چینی است که قدمتی سه هزار ساله دارد و آقای اشمیت در حال ثبت تصویر این بُرد است.

زمانی که استیو جابز زنده بود، می‌خواست که گوگل از بین برود. او معتقد بود که گوشی‌های اندرویدی نسخه کپی شده از آیفون هستند. در سخنرانی معروف جابز در ژانویه 2010 که با حضور کارمندان اپل بود، او به این نکته اشاره کرد که اپل وارد کسب و کار جستجوی گوگل نشده، پس چرا گوگل به دنبال آیفون است؟

اما دو تصویر جدید که از اشمیت منتشر شده و در حال عکس گرفتن و ارسال ایمیل با آیفون است، آیا این مهم است؟ از نظر آقای اشمیت نه. اما چرا این فرد از گلکسی S7 و گلکسی S7 اج و یا حتی سری نکسوس استفاده نمی‌کند و از پرچمدار بزرگترین رقیب خود استفاده می‌نماید؟!

Eric 2