عمر باتری گوشی‌های هوشمند 2016 [مقایسه]

عمر باتری یکی از مهمترین مولفه‌ها برای کاربران است و سازندگان گوشی‌های هوشمند به خوبی این مسئله را می‌دانند. به هر حال شارژ روزانه دستگاه زیاد جالب نیست و عمر پایین باتری با وجود پاوربانک و شارژرهای مختلف آزار دهنده است.

در عمر باتری، ظرفیت، سیستم عامل، سخت افزار، صفحه نمایش و عوامل دیگری تاثیر گذار هستند. به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارند، ظرقیت باتری را نمی‌توان با بزرگتر کردن سایز همیشه افزایش داد. در این مطلب عمر باتری نسبی تمامی پرچمداران سال 2016 قرار داده شده است.

برای به دست آوردن عمر باتری این تلفن‌های هوشمند، روشنایی صفحه نمایش آن‌ها روی 200 nits قرار داده شده، سطح روشنایی که برای استفاده در حالت عادی و در منزل مناسب است. سپس با تمامی گوشی‌های هوشمند به صورت دقیق کارهای معمولی شبیه سازی شده است، دستگاه‌ها به طور مدوام کار کرده‌اند و حتی یه لحظه در حالت stand-by نبوده‌اند. نتایج این بررسی برای گوشی‌های سال 2016 در ادامه قابل مشاهده است.

برای اینکه پیشرفت‌ها در زمینه باتری مشخص شود، لیست پرچمداران سال 2015 نیز با عمر باتریشان در تصویر دوم قابل مشاهده است. باید در نظر داشته باشیم که پرچمداران 2016 از نظر سخت افزار از نسل قدیمی خود قوی‌تر هستند و این می‌تواند باعث مصرف باتری بیشتر گردد که با افزایش ظرفیت باتری و بهینه سازی مصرف در قطعات، می‌توان آن را جبران نمود.

 20162015منبع: phonearena