عضو تیم جیلبریک Pangu به روزرسانی به iOS 9.2.1 را پیشنهاد کرد

Windknown، یکی از اعضای اصلی تیم جیلبریک Pangu، اخیراً مقاله‌ای فنی در رابطه با موارد امنیتی، آسیب پذیری و موارد رفع شده در iOS 9.2 و 9.2.1 را منتشر کرده است.

Windknown در مورد چند جزئیات فنی مبنی بر اینکه اکسپلویت‎های خاص هسته می‌تواند برای جیلبریک استفاده گردند، صحبت کرده است. بخش جالب نوشته‌ی این هکر، بخش پایانی است. او اشاره کرده است که آسیب پذیری موجود می‌تواند در sandbox آی‌اواس راه اندازی شود، پس از آن می‌توان به هسته (kernel) از برنامه‌ها حمله کرد و اجازه‌ی اجرای کد کرنل را گرفت. او به کاربران توصیه کرد که به آخرین نسخه‌ی iOS یعنی 9.2.1 به روزرسانی کنند و از نصب اپلیکیشن‌ها از منابع ناشناخته امتناع ورزند.

بحث دیگر مهم برای به روزرسانی این است که آیا باید کاربران با توجه به موارد امنیتی مهم به iOS 9.2.1 به روزرسانی کنند یا باید به امید جیلبریک دل به iOS 9.2 ببندند؟! مسئله‌ی دیگر اینجاست که هیچ  کس اطلاعاتی مبنی بر اینکه iOS 9.2.1 توسط تیم پانگو یا سایر تیم‌ها جیلبریک می‌شود را منتشر نکرده است. این مسائل هنوز هم مشخص نیست اما با توجه به پیشنهاد Windknown و توضیحاتش به روزرسانی به iOS 9.2.1 کمی اجباری به نظر می‌رسد.

پیشنهاد برای ارتقا به iOS 9.2.1، به احتمال زیاد برای مشکلات امنیتی اپلیکیشن‌های sideload است. حتی ممکن است که همانند گذشته اپلیکیشنی که بر روی اپ استور نیز قرار می‌گیرد حامل کدهای مخرب باشد. موارد این چنینی دستگاه شما را در معرض خطری بزرگ قرار می‌دهد، بنابراین احتیاط حکم می‌کند که به روزرسانی به iOS 9.2.1 را انجام دهید.

لوکا تدسکو (@qwertyoruip) که اخیرا ویدیویی را برای جیلبریک iOS 9.2، iOS 9.2.1 و نسخه آزمایشی iOS 9.3 منتشر کرده تویتی را در رابطه با گفته‌ی windknown منتشر کرده است و ادعای وی در رابطه با مشکل امنیتی را تایید کرده است.