عرضه Xbox کوچک‌تر و ارزان‌تر برای رقابت با اپل تی‌وی جدید

از روزی که ستاپ باکس‌ها تنها یک کارایی داشته‌اند بسیار دور شده‌ایم، در حال حاضر یک کنسول بازی خانگی بسیاری از سرویس‌های استریم را در اختیار شما قرار می‌دهد به علاوه اینکه شما می‌توانید بازی‌هایی همانند هیلو 5: نگهبان و یا سرنوشت را بر روی آن‌ها اجرا کنید. اما کمپانی مایکروسافت می‌تواند در سال 2016 باکس جدیدی را به بازار عرضه کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Petri IT Knowledgebase مایکروسافت در سال 2016 قصد عرضه یک Xbox One را برای رقابت با اپل تی‌وی جدید دارد. گفته می‌شود از نسخه اصلی خود کوچکتر و ارزان‌تر خواهد بود و در نیمه دوم 2016 راهی بازار برخی مناطق می‎‌گردد. این دستگاه به طور حتم قدرت کمتری از نسخه اصلی دارد و بالطبع برچسب قیمت ارزانتری را روی آن مشاهده خواهیم کرد.

با تغییرات ایجاد شده درون سخت افزار این دستگاه، تمرکز آن بر روی استریم مواردی همچون بازی و سرویس‌های ویدویی خواهد بود. اجرای این بازی‌ها با قدرت دستگاه اصلی Xbox One نخواهند بود و شما تجربه‎ای که از هیلو را در نسخه اصلی این دستگاه دارید هرگز روی نسخه کوچک شده آن نخواهید داشت. بازی‌های ارائه شده بیشتر شبیه به بازی‌های موجود برای اپل تی‌وی خواهند بود.

بر طبق گزارش بالا هدف مایکروسافت دقیقاً رقابت با اپل تی‌وی جدید است. این Xbox که دارای استریم خواهد بود، موردی که این روزها بازار بزرگ و مستعدی را دارد. در حال حاضر Xbox One اصلی که کشتی بزرگی از بازی‌ها را به همراه دارد، بدون لوازم جانبی کینکت قیمتی حداقل در حدود 350 دلار دارد و Xbox One کوچکتر قیمت پایین‌تری را خواهد داشت.

مشخص نیست که مایکروسافت این دستگاه را با پشتیبانی از کورتانا که یک دستیار دیجیتالی شبیه به سیری اپل است و از آن در اپل تی‌وی جدید استفاده شده، عرضه می‌کند یا خیر! همچنین از داشتن کینکت یا نداشتن آن سخنی گفته نشده است. مایکروسافت با توجه به بازاری که در حال حاضر وجود دارد این جرات را به خود می‌دهد که یک نسخه ضعیف‌تر از پرچمدار بازی خود بسازد. کاری که شاید بسیاری از کمپانی‌ها انجام ندهند!