عرضه سومین نسخه آزمایشی سیدیا برای جیلبریک iOS 10.1.x [نحوه نصب]

کاربرانی که دستگاه خود را با استفاده از نسخه آزمایشی یالو در iOS 10.1.x جیلبریک کرده‌اند، مشکلاتی را با سیدیا دارند. یکی از مشکلات شایع کرش کردن سیدیا پس از تلاش برای ریسپرینگ، جهت اتمام فرآیند نصب توییک است.

برای رفع مشکلات، Saurik سومین نسخه آزمایشی سیدیا را به عنوان نسخه 1.1.28 عرضه کرده است. در آخرین نسخه، مشکلی که در اولین نسخه آزمایشی وجود داشت، برطرف گردیده بود. در نسخه پیش‌تر ذکر شده به جای کارکترهای غیر انگلیسی در توضیحات توییک‌ها، ؟ نمایش داده می‌شود و با عرضه نسخه جدید این مشکل برطرف گردید.

این تنها مشکل برطرف شده در آخرین نسخه سیدیا است اما نوید این را می‌دهد که Saurik بر روی رفع مشکلات کار می‌کند. او چندین بار به این نکته اشاره کرده است که از تمام مشکلاتی که کاربران با آن‌ها مواجه هستند اطلاع دارد و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند.

با وجود اینکه در تمامی مطالب مرتبط به شدت توصیه شده که از جیلبریک با نسخه آزمایشی خودداری کنید، اما اگر جیلبریک را انجام داده‌اید از نصب بود آخرین نسخه سیدیا مطمئن شوید. می‌توانید این نسخه از سیدیا را با آموزش زیر بر روی دستگاه خود نصب کنید.

نصب آخرین نسخه آزمایشی سیدیا :

1- سید‌یا را باز کنید.

2- به تب سورس‌هاـSourcesـ بروید و بر روی Edit و سپس Add تپ کنید. در پنجره باز شده آدرس http://apt.saurik.com/beta/cydia-arm64/ را وارد نمایید. گزینه Add را برای اضافه شدن سورس انتخاب کنید.

3- زمانی که سورس اضافه و سید‌یا رفرش شد، شما باید سه آپدیت جدید در تب تغییرات ـChangesـ مشاهده کنید. این سه توییک “Cydia Installer”, “Debian Package” و “Tape Archive” هستند.

4- بر روی گزینه Upgrade  که در گوشه بالایی سمت راست تب Changes قابل مشاهده است، تپ کنید. پس از اتمام دانلود و نصب، دستگاه شما ریسپرینگ می‌شود.

منبع: iphonehacks