عرضه اولین نسخه آزمایشی watchOS 3.2 با حالت تئاتر

اپل اولین نسخه آزمایشی watchOS 3.2 برای توسعه دهندگان عرضه کرد. این به روزرسانی با مراجعه به برنامه ساعت  قابل دریافت است، برای دانلود فایل مورد نیاز ریستور به وب سایت توسعه دهندگان اپل مراجعه کنید. نسخه نهایی watchOS 3.1.3 به تازگی منتشر شده که در آن تنها باگ‌ها برطرف شده و عملکرد بهبود یافته است.

شایعات چندی پیش به حالت تئاتر اشاره داشتند اما گفته می‌شد که این قابلت به iOS 10.3 اضافه می‌گردد که در اولین نسخه آزمایشی آن این ویژگی اضافه نشده بود. اما حالا با عرضه اولین نسخه آزمایشی watchOS 3.2، مشخص شده که این قابلیت در گجت پوشیدنی اپل در دسترس است.

با فعال کردن حالت تئاتر، قابلیت “Raise to Wake” و همچنین صفحه نمایش خاموش می‌شود. فعال کردن این ویژگی تمامی اطلاعیه‌ها را غیرفعال نمی‌کند و کاربران باز هم از طریق بازخورد لمسی متوجه دریافت اطلاعیه‌ها می‌شوند اما صفحه نمایش روشن نمی‌شود. برای روشن کردن صفحه نمایش باید کاربران بر روی آن ضربه بزنند یا از Digital Crown استفاده نمایند.

البته این قابلیت با نسخه‌های آزمایشی watchOS 3.1.3 معرفی شد اما پس از عرضه نسخه نهایی خبری از آن نبود. در watchOS 3.2 همچنین پشتیبانی از SiriKit اضافه شده است. کاربران می‌توانند با اپل واچ خود از سیری بخواهد پیام ارسال کند، قبض را پرداخت نماید و یا سایر کارهایی که برنامه‌ها قادر به انجام آن هستند.

برای دانلود این نسخه بتا پس از باز کردن برنامه مختص به اپل واچ، به بخش General بروید و بر روی Software Update تپ کنید. این دستگاه حتماً باید به شارژر متصل و حداقل ۵۰ درصد شارژ داشته باشد. در هنگام پروسه به روز رسانی باید آیفون جفت سازی شده در محدوده‌ای باشد که اپل واچ بتواند آن را شناسایی کند. همچنین آیفون شما باید دارای سیستم عامل iOS 10 باشد.

توسعه دهندگان با مراجعه به این لینک می‌توانند  Configuration Profile را برای اولین نسخه آزمایشی watchOS 3.2 دانلود نمایند.