عرضه اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 برای تست کننده‌های عمومی

اپل اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3  را برای تست کننده‌های عمومی عرضه کرد. نسخه نهایی iOS 10.2.1 به تازگی منتشر شده که تمرکز آن بر روی رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد بود اما در iOS 10.3 ویژگی‌های جدید اضافه گردیده است.

در شایعات گفته می‌شد که در iOS 10.3 حالت تئاتر اضافه خواهد شد اما در اولین نسخه آزمایشی چنین قابلیتی دیده نمی‌شود. یکی از مهترین ویژگی‌های اضافه شده در این نسخه، Find My AirPods است. هدفون‌های بی‌سیم اپل با توجه به ابعادشان مستعد گم شدن هستند. چندی پیش یک برنامه نویس اپلیکیشینی را برای کمک به رفع این مشکل منتشر کرد که اپل آن را از اپ استور حذف نمود. اما حالا خودش قابلیتی را برای یافتن AirPods اضافه کرده که البته عملکردی متفاوت با آن برنامه دارد؛ می‌توانید برای آشنایی کامل با Find My AirPods به این لینک مراجعه نمایید.

از تغییرات دیگر این نسخه آزمایشی می‌توان به تغییر فایل سیستم اشاره نمود. حال iOS نیز از فایل سیستم اختصاصی جدید اپل استفاده می‌کند که در سیستم عامل مک شاهد آن بوده‌ایم.

نسخه‌های بتا تنها برای تست و ارزیابی نسخه بعدی iOS می‌باشند. شما نیز اگر علاقمند به استفاده از نسخه‌های آزمایشی می‌باشید همیشه پس از عرضه عمومی می‌توانید با ثبت نام در این لینک از آن‌ها استفاده کنید. ولی پیشنهاد می‌شود اگر مشکل حادی با نسخه آخر عرضه شده ندارید، از نسخه‌های بتا استفاده نکنید.