عرضه‌ی مک‌بوک‌های باریک‌تر در اواخر سال ۲۰۱۴ یا اوایل سال ۲۰۱۵

سرویس Digitimes در یکی از مطالب اخیر خود ادعا کرده است که اپل در انتهای سال میلادی جاری و یا در ابتدای سال میلادی آینده مک‌بوک‌های باریک‌تری را به بازار عرضه خواهد کرد. این گزارش که منبع آن افراد موجود در زنجیره‌ی تأمین قطعات در کشور تایوان عنوان شده است، اشاره می‌کند که در حال حاضر نیز تولید اجزای چنین دستگاهی در ابعاد کوچک آغاز شده است. این احتمال وجود دارد که تا پایان سال میلادی جاری اپل تولید مک‌بوک پروهای غیررتینای ۱۳ اینچی را متوقف کند.

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که در آن به تأخیرهای پیوسته‌ای که از اینتل در تولید چیپ Broadwell سر می‌زند اشاره شده بود و نتیجه‌ی این موضوع،‌ تأخیر عرضه‌ی مک‌بوک ۱۲ اینچی تا پایان سال ۲۰۱۴ یا اوایل سال ۲۰۱۵ عنوان شده بود. گفته می‌شود این مک‌بوک ۱۲ اینچی صفحه نمایشی رتینا خواهد داشت و ممکن است جایگزین دستگاه مک‌بوک ایر شده و یا به جمع مک‌بوک‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی فعلی بپیوندد.

گزارش دیگری در خرداد ماه اعلام کرده بود که اپل تولید مک‌بوک ایر ۱۲ اینچی را در سه‌ماه‌ی سوم سال میلادی جاری آغاز خواهد کرد و متولی سر هم کردن آن شرکت Quanta Computer خواهد بود. این مدل از مک‌بوک ایر نیز گفته می‌شود که تا حد زیادی مشابه مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی فعلی خواهد بود، اما صفحه نمایشی رتینا و قطعات به روز شده‌ی داخلی به همراه خواهد داشت.

اگر اپل قصد عرضه‌ی مدل جدیدی از مک‌بوک در اواخر سال میلادی جاری یا اوایل سال میلادی آینده داشته باشد، به احتمال زیاد آن را در کنفرانس مهر ماه به عموم معرفی کند.