عرضه‌ی آپدیت پلیر رایگان VLC با امکانات بیشتر و فرمت‌های مورد پشتیبانی جدید

ژانویه‌ی گذشته بود که شرکت VideoLan یک آپدیت اساسی برای اپلیکیشن پلیر معروف خود به نام VLC عرضه کرد که مهم‌ترین تغییر در آن افزوده‌شدن سازگاری با آی‌اواس ۷ بود. همچنین این آپدیت باگ‌های متعددی را نیز برطرف کرده و امکان استریم ویدیو از دو سرویس گوگل درایو و دراپ‌باکس را نیز به اپلیکیشن افزود.

اپلیکیشن‌هایی نظیر VLC با هدف به دست‌آوردن توانایی مشاهده‌ی فرمت‌هایی که سیستم عامل آی‌اواس به صورت پیشفرض با آن‌ها غریبه است استفاده می‌شوند. فرمت‌های نظیر mkv ، avi ، wma ، divx و غیره. پس از چندین آپدیت کوچکی که عرضه شده بود تیم سازنده‌ی این اپلیکشن به تازگی آپدیت جدیدی برای آن عرضه کرده‌اند که رابط کاربری آن را بهبود بخشیده و توانایی‌های آن را توسعه می‌دهد.

حال در نسخه‌ی ۲.۳ از VLC شما قادر به مدیریت فایل‌های خود از طریق فولدربندی هستید. همچنین با رفتن به قسمت تنظیمات دو گزینه‌ی جدید را شاهد خواهید بود که یکی از این گزینه‌ها برای غیرفعال کردن امکان کنترل ویدیوی در حال پخش با کشیدن انگشت‌ها بر روی صفحه، و گزینه‌ی دیگر برای بولد کردن متن زیرنویس‌هاست.

20140420-135719.jpg

VLC فرمت‌های ویدیویی مختلف را به طور مستقیم و بدون نیاز به تبدیل آن‌ها پخش می‌کند. بنابراین داشتن دستگاه قدرتمندی نظیر آیپد ایر و یا آیفون ۵s به معنی داشتن قدرت بیشتر در روند دیکد ویدیوهای با کیفیت بالا در فرمت‌های MKV و DIVX و به تبع آن داشتن روند پخش روان‌تر است.

20140420-135726.jpg

این اپلیکیشن اوپن سورس از سینک با دراپ‌باکس، گوگل درایو و آیتونز پشتیبانی نموده و همچنین قابلیت دانلود مستقیم ویدیوها از طریق وب سرور تعبیه‌شده در آن امکان استریم ویدیوها را از سرویس‌هایی نظیر UPnP فراهم می‌کند.

آخرین نسخه‌ی VLC for iOS را می‌توانید به رایگان از اپ‌استور دانلود کنید. این اپلیکیشن برای اجرا نیاز به آی‌اواس ۷ دارد و با هر دو دستگاه آیفون و آیپد سازگار است.