طرحی از آیفون 7 ، صفحه نمایش Super AMOLED، ضد آب و بدنه‌ی سرامیکی

بسیاری از شایعات راه طولانی و پر پیچ و تابی را برای اینکه به دست ما برسند طی می‌کنند. شایعات درباره‌ی اپل از سراسر دنیا به خصوص چین منتشر می‌گردند. رندری جدید از آیفون بعدی منتشر شده که برخی از شایعات را پوشش می‌دهد. البته نمی‌توان این طرح را با جدیت قبول کرد و مطمئناً برخی از موارد هیچ دخلی به واقعیت درباره آینده آیفون ندارند. با این حال آیفون بعدی انتظار می‌رود با توجه به گذشت بازه‌ی دو ساله اپل برای تغییرات طراحی، با طرحی جدید روانه‌ی بازار شود.

از جمله مواردی که در این طرح به آن اشاره شده، استفاده از پنل Super AMOLED در صفحه نمایش است. این مورد بعید به نظر می‌رسد رخ دهد و اگر به احتمال ضعیف اتفاق بیفتد یک سورپرایز از سوی اپل محسوب می‌شود. تحلیلگر مورد اعتماد موسسه KGI، مینگ-چی کو زمان کوچ اپل به صفحه نمایش‌های AMOLED را سال 2019 اعلام کرده است.

یکی دیگر از تغییرات در این رندر، قاب پشتی سرامیکی و محو شدن خطوط آنتن است. بسیاری از کاربران خطوط آنتن برایشان خوشایند نبود و این محو شدن می‌تواند بسیار مورد پسندشان قرار گیرد. اخیرا نیز گزارشی مبنی بر اینکه این خطوط دیگر در آیفون 7 قابل مشاهده نیستند، منتشر شده است. در این آیفون 7 پورت 3.5 م.م نیز همانطور که شایعات گفته‌اند، حذف گردیده است و تاچ آی‌دی با سرعتی بیشتر عمل خواهد کرد. تغییراتی نیز در رابطه با لمس سه بعدی رخ داده و این گوشی با قاب فلزی جدیدی عرضه می‌گردد.

دوربین عقب همان 12 مگاپیکسل باقیمانده است، و دستگاه به لطف یک تکنولوژی جدید سریع‌تر شارژ می‌گردد. و برای اولین بار آیفونی رسماً ضد آب را مشاهده می‌کنید. قلب تپنده‌ی این دستگاه نیز یک تراشه SoC A10 اپل است.

با اینکه در این رندر سعی شده تمامی شایعات مهم لحاظ گردند نباید انتظار داشت که آیفون آینده شباهتی به این طرح داشته باشد. هنوز 7 ماه دیگر تا معرفی این آیفون مانده است. زمانی که یک ماه قبل از معرفی آیفون 6، تصویری از آن توسط یکی از کارکنان Foxconn منتشر شد هم نمی‌توانستیم صحت آن را به طور صد در صدی تایید کنیم، باید منتظر ماند و دید که شهریور سال آینده اپل چه چیزی را به ما ارائه می‌کند.