شکست فیلم استیو جابز ؛ تنها 7.3میلیون دلار فروش در پایان هفته اول

استیو جابز فردی که دوست داران تکنولوژی را شیفته خود کرده بود و تلفیقی از عشق و نفرت برای اطرافیانش؛ از دخترش تا کسانی که با او کار می‌کردند را به ارمغان آورده بود، سرگذشت بسیار جالبی را طی کرده است. به همین علت با توجه به محبوبیت وی و سرگذشت بسیار جذابش فیلم سازان را ترغیب کرده است که از زندگینامه او تا کنون دو فیلم بسازند. فیلم اول با بازی اشتون کاچر شکستی سختی را در فروش متحمل شد. با توجه به آمار فروش فیلم دوم نیز انتظار می‌رود که سرگذشتی همچون فیلم اول برایش رقم بخورد.

طبق گزارش هالیوود ریپورتر؛ فیلم استیو جابز ساخته کمپانی یونیورسال پیکچرز، نوشته آرون سورکین که داستانی برگرفته از کتاب زندگینامه استیو را به تصویر می‌کشد تنها 7.3 میلیون دلار در اولین هفته اکران وسیع خود فروش داشته است. این فیلم در 2493 سالن در این آخر هفته پس از دو هفته اکران محدود بر روی پرده نقره‌ای رفته است. کارگردان این اثر دنی بویل و بازیگر نقش استیو جابز  مایکل فاسبندر می‌باشد. این فیلم در رتبه هشتم باکس آفیس در حال حاضر قرار دارد و برای ساخت آن بودجه‌ای معادل سی میلیون دلار صرف شده است.

این شکست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از اظهار نظر مدیرعامل فعلی اپل، تیم کوک که سازندگاه این فیلم را یک سری فرصت طلب نامیده است تا مخالفت همسر استیو جابز فقید، لورن جابز که حتی بازیگرانی همچون لئوناردو دی کاپریو و کریستین بیل که برای این نقش کاندید شده بودند را به عدم پذیرش این نقش ترغیب کرد. از طرفی دیگر پس از مرگ استیو جابز و انتشار کتابی کامل از سرگذشت او و فروش بسیار بالای کتاب باعث شد بسیاری از مردم شناخت جامعی از زندگی وی داشته باشند. همچنین استفاده نکردن کمپانی سازنده از بازیگران نه چندان معروف نیز به این لیست عامل عدم فروش باید اضافه کرد.

البته برخلاف نظر تحلیل گران سینما، یونیورسال پیکچرز به فروش خوب این فیلم در آینده ایمان دارد.

http://cdn3.thr.com/sites/default/files/imagecache/675x380/2015/10/steve_jobs_still_6_-_h_2015.jpg