شکایت همسایه از آزمایشگاه مخفی برای ماشین اپل

اخیراً مشخص شده که اپل در شهر Sunnyvale، ایالت کالیفرنیا، یک مرکز آزمایش مخفی دارد که گفته می‌شود برای پروژه‌ی ماشین اپل از آن استفاده می‌شود. حال یکی از افرادی که در نزدیکی آنجا زندگی می‌کند از اپل برای سر و صدای موتور در آخر شب شکایت کرده است!

آیا آن‌ها مجبور هستند که در ساعت 11 شب، همانند شب گذشته سر و صدای موتور را راه بیندازند؟ حتی زمانی که پنجره هم بسته است من می‌توانم این سر و صدا را بشنوم.

اپل هفت ساختمان که در مجموع نزدیک به 300 هزار فوت مربع مساحت دارد را از یک مجتمع بزرگ اداری به اشغال خود درآورده است. ساختمان شماره 175 محل تحقیقات برای SixtyEight است که تصور می‌شود یک شرکت پوشش برای پنهان ماندن پروژه خودروی الکتریکی اپل است. گفته می‌شود پروژه تیتان نیز در ساختمانی به عنوان SG5 در حال توسعه است.

طبق گزارش، محل کار خودرو و گاراژ تعمیر تنها دقایقی از دفتر مرکزی فاصله دارد و مشخص نیست که شکایت سر و صدا مربوط به ساخت و ساز خودرو است و یا آزمایش آن.

در حالی که اپل تا کنون هیچ موضع رسمی را در باره Apple Car نداشته است، مدیر عامل تسلا می‌گوید که این را همه می‌دانند و وال استریت ژورنال ادعا کرده که از این پروژه در سال 2019 پرده برداری می‌شود.

لازم به ذکر است که مجوز‌های لازم برای ساخت یک حصار بلند 10 فوتی برای ساختمان‌هایی که اپل آن‌ها را اشغال کرده، به منظور امنیت فیزیکی و حفظ حریم خصوصی بصری گرفته شده است، پس احتمالا در آینده از چنین شکایت‌های خبری نخواهد بود و از سوی دیگر از درز خبرهای زیادی با این کار جلوگیری می‌شود.

12143-5759-120-l