شکایت قربانیان سن برناردینو از اپل

قربانیان حمله تروریستی سن برناردینو برای حمایت از دولت در برابر مقاومت اپل از باز کردن آیفون 5s تروریست، قصد شکایت دارند. دولتی‌ها بر این باورند که در آیفون 5c فاروق که توسط کارفرمایش به او داده شده است، اطلاعات با ارزشی وجود دارد؛ از جمله همدستان و لیست اهداف احتمالی آینده.

به گفته‌ی اپل با وجود ریست شدن رمز عبور iCloud شرایط بسیار سخت‌تر شده است. FBI، سازمان بهداشت عمومی سن برناردینو را مقصر می‌داند و این سازمان نیز می‌گوید که به خواسته‌ی FBI این کار انجام شده است! اپل نیز می‌گوید نرم افزاری که دولت می‌خواهد وجود ندارد و اگر هم در iOS یک درب پشتی قرار داده شود، امنیت میلیون‌ها کاربر به خطر می‌افتد.

قربانیان سان برناردینو با راهنمایی قاضی سابق فدرال، استفان لارسون قصد شکایت از اپل را دارند. لارسون می‌گوید که قربانیان به اطلاعات احتمالی درون این آیفون 5s علاقه دارند که از تحقیقات FBI مهم‌تر است. وی همچنین ادامه داد: آن‌ها توسط تروریست‌ها هدف گرفته شده‌اند، باید بدانند چرا و چگونه اتفاق افتاده است. او از سمت یکی از دوستانش در دادگاه برای این پرونده معرفی شده است و قصد دارد به زودی از اپل شکایت کند. لارسون از تعداد قربانیانی که او نماینده‌ آن‌ها شده است، حرفی نزد. استفان لارسون گفته که او هیچ پولی برای ایی کار دریافت نمی‌کند.

در این حادثه تروریستی 14 نفر در یک ساختمان اداری در برناردینو توسط فاروق و همسرش کشته و برخی دیگر زخمی شدند. این زن و شوهر در گلوله باران پلیس بعد از ظهر همان روز به هلاکت رسیدند. اپل در روز جمعه همین هفته قصد دارد که اولین اسناد و مدارک حقوقی را به دادگاه ارائه کند و این نبرد حالتی بیش از پیش جدی را به خود بگیرد.

پ.ن: تصویر از کشته شدگان این حادثه تروریستی می‌باشد.