شکایت علیه اپل منجر به ساخت یک مرکز تعمیر آیفون در روسیه شد

یک کاربر روسی آیفون به مشکل برخورد کرده است، صفحه نمایش آیفون دیمیتری پتروف آسیب دید اما گزینه‌های اندکی با نبود یک مرکز تعمیر اپل در کشورش در اختیار او بود. مدت ضمانت این دستگاه هنوز تمام نشده بود و حل این مشکل بر عهده‌ی اپل بود و یا پتروف خود باید هزینه می‌کرد. برای تعمیر صفحه نمایش او باید 469 دلار آمریکا به تعمیرکاران شخص ثالث پرداخت می‌کرد.

در عوض پتروف تصمیم دیگری گرفت و از اپل شکایت کرد. پتروف ادعا کرد که کمپانی اپل قوانین حمایت از مصرف کننده را با ارائه نکردن قطعات یدکی برای صفحه نمایش نقض کرده است . طبق دعوی ارسالی به دادگاه که توسط Vedomosti خوانده و انعکاس داده شده است، زمانی که یک دستگاه اپل در روسیه به مشکل جدی برخورد می‌کند، مرکز خدمات مشتریان یک دستگاه جدید به کاربر می‌دهد. اما زمانی که بحث جایگزینی صفحه نمایش به میان می‌آید نه تعمیر می‌شود و نه آن را جایگزین می‌کنند.

اپل شبکه خرده فروشی در روسیه ندارد و به همین دلیل است که این کمپانی قصد دارد که یک مرکز تعمیر ”متمرکز” در روسیه بنا کند که 1 تا 2 میلیون دلار برای این کمپانی هزینه خواهد داشت. تعمیر صفحه نمایش آسیب دیده آیفون نیاز به تجهیزات کالیبراسیون دارد که پیچیده، بزرگ و گران هستند. همچنین نیاز به دسترسی به سیستم عامل iOS می‌باشد.

پیش بینی می‌شود که ساخت مرکز تعمیر در روسیه می‌تواند با 17 درصد رشد آیفون در بازار همراه باشد. مشخص نیست که این مرکز تعمیر چه زمانی شروع به کار خواهد کرد.

منبع: TheMoscowTimes