شکایت از اپل برای error 53

چند روز پیش در مورد پیغام خطای 53 _error 53_ که گریبان گیر برخی از کاربران شده بود، اطلاع رسانی کردیم. این پیغام اغلب زمانی رخ می‌دهد که تعمیرات صورت گرفته مرتبط با تاچ آی‌دی توسط تعمیرگاه‌های غیر رسمی با قطعات غیر مجاز صورت گیرد. زمانی که error 53 نمایش داده شود، دستگاه غیر قابل استفاده و گارانتی باطل می‌گردد. عکس‌ها، داده‎ها و سایر مطالب دیگر برای همیشه از دست خواهدن رفت.

بخش ترسناک error 53 این است که یک مشکل نهفته می‌باشد و تا زمانی که آیفون 6 و یا آیفون 6 پلاس خود را به iOS 9 به روزرسانی نکنید شاهد آن نخواهید بود. زمانی که دستگاه را به روزرسانی کنید، به دنبال قطعات اصلی می‌گردد و اگر قطعه‌ای غیر مجاز پیدا کند، خاموش می‌شود. اپل در روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کسانی که به این مشکل برخورد کردند سریعاً با پشتیبانی اپل تماس بگیرند.

موسسه حقوقی PCVA از سیاتل، در وب سایت خود نوشته است که در حال بررسی برای تشکیل پرونده علیه اپل است. این موسسه معتقد است که error 53 تنها راهی برای وادار ساختن کاربران به پرداخت قیمت‌های بالاتر برای تعمیرات نزد اپل است.

ما معتقدیم که اپل ممکن است به عمد کاربران را مجبور به استفاده از خدمات تعمیرات خود می‌کند که بسیار بیشتر از اکثر مغازه‌‌های شخص ثالث هزینه بردار است. شما می‌توانید با مراجعه به یک مرکز تعمیر غیر رسمی صفحه نمایش خود را با 50 تا 80 دلار تعویض کنید، در حالی که اپل حداقل 129 دلار می‌گیرد. این انگیزه اپل است که کاربران را برای تعمیر مجبور به مراجعه به خودشان می‌کند. موسسه حقوقی PCVA

البته این تفکر که اگر این پرونده پیروز شود و افرادی که در آن به وکلا کمک کرده‌اند هزینه‌ی کافی برای خرید یک آیفون جدید را به دست می‌آورند، اشتباه است. اغلب پول پرداختی در صورت پیروزی به وکلا می‌رسد و کاربرانی که امکان شکایت را دارند، باید خود دست به کار شوند. ایجاد پرونده به تنهایی در صورت پیروزی، پول بیشتری را نصیب آسیب دیدگان می‌کند.