شواهد یافت‌شده در سورس کد آی‌اواس ۷.۱ حاکی از وجود تاچ آی‌دی در آیپدهای بعدی

پیش از این بر اساس شایعات منتشرشده انتظار داشتیم که اپل آیپد مینی و ایر بعدی را نیز به تاچ آی‌دی‌ای که بر روی آیفون ۵s استفاده شده است مجهز کند. حال شواهدی در سورس کد آی‌اواس ۷.۱ یافته شده است که این گمان‌ها و شایعات را تقویت می‌کنند.

BiometricKit نام فریموری است که وظیفه‌ی کنترل نحوه‌ی عمل تاچ آی‌دی را به عهده دارد. در داخل یک فایل plist از این فریمور یک خط کد به صورت UIDeviceFamily = 2 وجود دارد که اشاره به سازگاری با آیپد دارد. در همین فایل کد UIDeviceFamily = 1 بیانگر سازگاری با آیفون است. این مسئله را می‌توانید به وضوح در اسکرین‌شات زیر ببینید:

20140426-101557.jpg

همچنین مشخص شده است که در کدهای آی‌اواس ۷.۱ اشاره به دو مدل آیپد جدیدتر شده است. اوایل این ماه بود که آنالیزور بانفوذ Ming Chi Kuo پیش‌بینی کرده بود که اپل امسال آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ را با پردازنده‌ی A8 و سنسور تاچ آی‌دی معرفی خواهد کرد. شایعات همچنین حاکی از آنند که اپل در آینده یک آیپد ۱۲.۹ اینچی تحت عنوان آیپد پرو را برای مصارف حرفه‌ای عرضه خواهد کرد، اما احتمال معرفی آن در سال ۲۰۱۴ پایین است.

در حال حاضر از تاچ آی‌دی آیفون تنها برای بازکردن قفل صفحه و انجام خرید از اپ استور و آیتونز استفاده می‌شود. اما این قابلیت یک قابلیت کلیدی در محصولات آینده خواهد بود. جایی که هویت افراد در هنگام خرید نقش اساسی را ایفا می‌کنند. عدم وجود تاچ آی‌دی در آیپد ایر و آیپد مینی رتینا از بزرگترین نقاط ضعف این دستگاه‌ها در شرایطی بود که تاچ آی‌دی بر روی آیفون 5s معرفی شده بود. حال اینطور که پیداست در آینده‌ای نزدیک عامل ترغیب‌کننده‌‌ی دیگری نیز برای خرید این محصولات پیش روی کاربران خواهد بود.