شفاف سازی : آیتیونز یا آیتونز؟

سلام ، دوستان اینبار خدمت شما هستیم با آموزش یه سری نکات در مورد تلفظ کلمات:

متاسفانه یه سری از دوستان بی لطفی کردن و با خطاب کردن کلماتی چون بی سوادی، آماتور بودن و … به تلفظ آیتیونز گیر دادن. ولی فکر میکنم  برای اون دسته از دوستانی که اطلاعات مربوط به تلفظ رو می خوان این قسمت خوب باشه ،هم یه تنوعی شده باشه ، قالب هم که عوض شد دیگه نور علی نور !

بحث تلفظ در زبان انگلیسی مربوط به Phonology یا آواشناسیه، تو زبان انگلیسی هم رایج ترین Accent یا لهجه ها American (آمریکایی) و British (بریتانیایی) میباشند (در مراحل بعدی لهجه های هندی و استرالیایی رایجتر هستند) . تو اکثر کلمات British  و American در تلفظ کمی فرق دارند مثلا رایج ترینش تلفظ نشدن صدای R در بریتیش یا در امریکن این صدا  بطور خفیف ( زمانی که Tip of the Tongue (نوک زبان) به Hard Plate  (سقف دهان) نمی خوره) تلفظ میشه.

حالا بعد از این مقدمه بریم سر اصل موضوع; آیتیونز یا آیتونز هر دو تلفظ بجا و صحیحی هستند با این تفاوت که آیتیونز به لهجه برتیش (در کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ایرلند ولز و…) و آیتونز به لهجه آمریکن می باشد. چون خود کمپانی اپل مقر اصلیش در آمریکاست دوستان تلفظ آیتونز رو بیشتر شنیدن فکر می کنن آیتیونز اشتباه است!!

 

IMG_1535

 

خب تصویره بالا مربوط به دیکشنری لانگمنه ، از مزایای این دیکشنری تلفظ کلمات همراه با فونتیک به دو لهجه بریتیش (UK) و امریکن (US) می باشد، به همه دوستان توصیه می کنم این برنامه  رو از سایت بزرگ اپل اپس دریافت کنن چون مطمئنا بکارشون میاد.

 

منتظر نظرات شما هستیم 🙂 اوقاتتان خوش 😉