شروع ساخت آیفون در هند از اردیبهشت

طبق گزارشی که چندی پیش منتشر شد، Wistron اولین مونتاژ کننده آیفون در هند خواهد بود. حالا خبر تولید آیفون در خاک هند به طور رسمی از سوی Priyank Kharge، وزیر فناوری اطلاعات کارناتاکا هند، تایید شده است و طبق مصاحبه وی با بلومبرگ، از اردیبهشت 96 تولید آیفون در پایتخت فناوری هند، بنگلور، آغاز می‌شود.

Kharge گفته که تمامی آیفون‌های ساخته شده در بنگلور، برای بازار داخلی هند تولید می‌باشند. او همچنین اشاره کرد که اگر اپل تصمیم به همکاری با سایر تولید کنندگان این منطقه داشته باشد، ایالت کارناتاکا به این کمپانی کمک خواهد کرد.

هدف اپل برای ساختن آیفون در بنگلور، باعث پرورش پیشرفته‌ترین اکوسیستم تکنولوژی و زنجیره تامین خواهد شد. تویتر Priyank Kharge

اپل ماه‌ها است که با دولت هند مذاکره می‌کند. این غول فناوری کوپرتینویی ظاهرا خواستار معافیت مالیاتی 15 ساله شده که هنوز هم پیگیر آن هستند.

با راه اندازی کارخانه مونتاژ آیفون در هند، این کمپانی می‌تواند فروشگاه‌های خود را در این کشور افتتاح کند و به طور مستقیم محصولاتش را به کاربران عرضه نماید. مطمئناً حضور مستقیم اپل سهم این کمپانی را از بازار هند بیشتر خواهد کرد. اپل 2.5 میلیون آیفون در هند طی سال 2016 فرخته و جایگاه دهمی را به خود اختصاص داده است. این بازار به رهبری سامسونگ اداره می‌شود و تحت سلطه اندروید است.

منبع Priyank Kharge
از طريق Bloomberg