شایعه: معرفی مک بوک پرو جدید در کنفرانس آیفون 7 [ویژگی‌ها]

چند روز پیش بلومبرگ شایعاتی درباره برنامه اپل برای برای تغییرات عمده در مک بوک پرو را پس از 4 سال منتشر کرد. البته در گذشته نیز این شایعات وجود داشت و بلومبرگ با گزارش خود مهر تاییدی بر آن‌ها زد.

بلومبرگ گفته بود که اپل از مدل جدید مک بوک پرو در کنفرانس آیفون 7 که انتظار می‌رود 7 سپتامبر برگزار شود، رونمایی نمی‌کند. این خبر برای بسیاری که مشتاقانه منتظر عرضه مدل جدید مک بوک پرو بودند، اصلاً خوشایند نبود.

Michael Young که در وب سایت The Michael Report مطالب خود را منتشر می‌کند، ادعا می‌کند که طبق منابعش، اپل مدل جدید مک بوک پرو را در کنفرانس آیفون 7، معرفی می‌کند.

کنفرانس اپل که در آن نسل جدید آیفون معرفی می‌شود، می‌تواند موقعیت خوبی برای معرفی لپ تاپ جدید باشد. حتی اگر دستگاه معرفی شده با فاصله کمی برای فروش در دسترس مشتریان قرار نگیرد؛ همانند کاری که برای آیپد پرو انجام داد و آن را در کنار سری آیفون 6s معرفی نمود. البته اپل می‌تواند یک رویداد کوچک در اکتبر برگزار کند اما طبق گفته‌ی جان گرورر از Daring Fireball، اپل دیگر چنین کاری را نخواهد کرد.

در ادامه می‌تواند ویژگی‌های مهمی که انتظار می‌رود در نسل بعدی مک بوک پرو شاهد آن باشیم را مطالعه کنید:

  • مک بوک پرو جدید از نسل قبلی خود نازک‌تر خواهد شد. اما این دستگاه همانند مک بوک ایر و آخرین مک بوک 12 اینچی نازک نیست.
  • این دستگاه با یک صفحه نمایش دوم در بالای صفحه کلید به جای کلیدهای تابع عرضه می‌شود. صفحه نمایش دوم OLED خواهد بود و کلیدها بر اساس برنامه فعلی نمایش داده می‌شوند.
  • همچنین ممکن است این دستگاه با تاچ آی‌دی عرضه شود که با صفحه نمایش دوم ادغام شده است.
  • اپل از یک تراشه گرافیکی AMD جدید، که عملکرد بسیار بالایی دارد و برای لپ تاپ‌ها نازک طراحی شده، استفاده می‌نماید.
  • گفته می‌شود که رنگ‌های خاکستری، طلایی و نقره‌ای جز گزینه‌های رنگی مک بوک پرو می‌باشند.

منبع: iphonehacks