شایعات از تجهیز آیپدهای نسل جدید به نمایشگرهای IGZO خبر می‌دهند

سرویس خبری تایوانی ETNews به تازگی مدعی شده است که شرکت LG Display نمایشگرهای IGZO تولیدی خود را به میزان ۲۱ هزار واحد در ماه افزایش خواهد داد. در ادامه آمده که اپل قرار است از این نمایشگرها در نسل بعدی آیپدهای تولیدی خود که آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی نیز مشمولشان است استفاده کند.

 

نمایشگرهای اکسید TFT یا IGZO نمایشگرهایی هستند که به بهینه‌بودن در مصرف انرژی در عین ضخامت کمشان شهره‌اند. این پارامترها از مواردی هستند که اپل همواره به آن‌ها علاقه‌مند است و سعی در دست‌یابی هر چه بیشتر به آن‌ها را دارد. شرکت LG در حال حاضر در ماه ۹ هزار صفحه‌ی اکسید TFT تولید می‌کند که طبق پیش‌بینی‌های اشاره‌شده و خبرهای درزکرده، این رقم در آینده‌ای نزدیک به ۳۰ هزار صفحه خواهد رسید.

 

یکی از مقامات LG Display در گفت و گو با ETNews اشاره کرده است که اپل در حال ساخت آیپد ۱۲.۹ اینچی است و از آن‌جایی که شرکت LG Display قصد دارد که مقام کلیدترین تأمین‌کننده‌ی اپل بودن در زمینه‌ی صفحه نمایش را برای خود حفظ کند، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید خود و تأمین نیازهای اپل است. البته این بدان معنا نیست که LG Display تنها تأمین‌کننده‌ی اپل در این زمینه خواهد بود. شرکت شارپ و سامسونگ نیز در لیست تأمین‌کنندگان نمایشگر IGZO برای اپل قرار دارند؛ اما ال‌جی قصد دارد گوی سبقت را در این زمینه از رقیبان برباید و با بالابردن ظرفیت تولید خود، غالب سهم را از آن خود کند.

 

شاید بپرسید اگر نمایشگرهای IGZO چنین برتری‌ای بر سایر نمایشگرها دارند چرا استفاده از آن‌ها در صنعت چندان رواج پیدا نکرده است؟ علت را می‌توان در مشکلاتی دانست که مانع از تولید بدون دردسر این نمایشگرها در ابعاد کلان و صنعتی می‌شوند و همین موضوع موجب محدودشدن زمینه‌های کاربری آن‌ها شده است. ولی با این حال پیشرفت‌های رخ داده‌ی اخیر در تکنولوژی شرکت‌‌هایی نظیر LG یا سایر فعالان این عرصه، آن‌ها را قادر به تولید نمایشگرهای IGZO به تعداد قابل قبولی خواهد کرد.