شارژری که گوشی هوشمندتان را طی ۳۰ ثانیه به طور کامل شارژ می‌کند

شارژری که بتواند باطری گوشی هوشمندتان را با استفاده از تکنولوژی نانو در عرض ۳۰ ثانیه شارژ کند در دوران فعلی بیشتر شبیه به یک داستان علمی تخیلی است، اما یک استارتاپ اسرائیلی ادعا می‌کند که به این محصول دست یافته است. StoreDot روز دوشنبه از نمونه‌ی اولیه‌ی این محصول طی کنفرانس Think Next مایکروسافت در شهر تل آویو پرده برداشت.

نمونه‌ی اولیه محصول قادر است که باطری یک گوشی هوشمند را از صفر تا صد درصد طی ۳۰ ثانیه شارژ کند. این روش متکی بر nanodotهای bio-organic است، کریستال‌های رسانایی که کمک‌کننده‌ی شارژ سریع می‌باشند. در حال حاضر ابعاد این شارژر بیشتر نزدیک به شارژر یک لپ‌تاپ است تا شارژر یک گوشی هوشمند، اما شرکت سازنده گفته است که محصول نهایی در اندازه‌ی یک شارژر معمول گوشی هوشمند خواهد بود.

همانطور که ذکر شد این محصول فعلاً یک نمونه‌ی اولیه است، به این معنی که تا ارائه‌ی تجاری آن مدت زمانی طول خواهد کشید. سرویس The Wall Street Journal گزارش کرده است که شرکت سازنده امیدوار است تولید تجاری این محصول از اواخر ۲۰۱۶ آغاز شود. دکتر Doron Myersdorf مدیر عامل و مؤسس StoreDot که شرکتی فعال در زمینه‌ی نانوتکنولوژی است در گفت و گو با TechCrunch اظهار داشته که “تنها نقطه‌ی منفی این است که صنعت هنوز برای این فناوری آماده نیست. ما در حال صحبت حول نوع جدیدی از مواد هستیم که بتوانند برای انواع مختلف دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.”

این شرکت فعلاً قیمت دقیقی برای این شارژر اعلام نکرده است، جز این که این ممکن است محصول با قیمتی دوبرابر شارژرهای معمول عرضه شود. در انتها می‌توانید ویدیویی از نحوه‌ی کار این محصول ببینید: