سودی بیش از 40 میلیون دلار از طلا محصولات بازیافتی اپل

گزارش زیست محیطی سالانه‌ی اپل منتشر شده است، و این گزارش نشان دهنده‌ی پیشرفت اپل برای سازگاری با محیط زیست است اما نشان دهنده‌ی حفاری اپل برای طلا نیز می‌باشد! علاوه بر 61 میلیون پوند فولاد، آلومینیوم، شیشه و سایر مواد به کار رفته در دستگاه‌های قدیمی که به اپل رسیده، این کمپانی بیش از 2204 پوند طلا از بازیافت محصولات قدیمی به دست آورده است. این رقم در حدود 1 تن از این فلز گرانبها خواهد شد و با وجود قیمت 1230 دلار برای هر انس، اپل ثروتی در حدود 40 میلیون دلار با ذوب طلاهای به کار رفته در مادر بورد و سایر قطعات از دور خارج شده به دست آورده است.

طبق گزارش The Refining Company حدود 9 دلار از فلزهای گرانبها در یک کامپیوتر دسکتاپ وجود دارد. طبق تخمین Trevor Keel هر تلفن هوشمند همانند آیفون دارای 25 تا 30 میلی گرم طلا است که حدود 1 دلار ارزش دارد. از طلا در اتصالات، PBC و پین‌های قطعات استفاده می‌گردد.

تولید کنندگان به خاطر اینکه فلزهای چکش خوار به راحتی به هر شکلی که می‌خواهند، تبدیل می‌گردند و مقاومت و کارایی بالایی دارند، استفاده از این فلزها را ترجیح می‌دهند. با توجه به فروش میلیون‌ها مک، آیفون، آیپد و اپل واچ، جای تعجب نیست که بازیافت آنان یک معدن طلای بالقوه باشد.

ساکنین کوپرتینو از بازیافت 6،612 پوند نقره (16.27 دلار هر انس، 107،755 دلار سود) و 2،953،630 پوند مس (2.19 دلار هر انس، 6،467،585 دلار سود) نیز به دست آورده‌اند. نقره برای ایجاد مسیر برق و در بوردهای کامپوزیت استفاده می‌شود. مس نیز در تراشه‌های هادی، کابل، اتصالات، برد مدار چاپی و بسیاری از قطعات دیگر استفاده می‌شود!