سفارش 100 میلیون صفحه نمایش 5.5 اینچی AMOLED برای سال 2017 به سامسونگ

وال استریت ژورنال چین طبق بک منبع کره‌ای ادعا کرده که اپل یک قرارداد سه ساله با سامسونگ برای پنل‌های OLED امضاء کرده است. در این چند وقت شایعات حرکت اپل به سوی پنل‌های OLED کم نبوده است.

مورد جدیدی که در این گزارش اشاره شده، اندازه و تعداد صفحه نمایش‌های AMOLED می‌باشد که اپل به سامسونگ سفارش داده است. طبق گزارش آن‌ها برای استفاده در آیفون 7s که سال آینده معرفی می‌گردد، برنامه ریزی شده‌اند. با توجه به منبع، اپل 100 میلیون صفحه نمایش 5.5 اینچی AMOLED به سامسونگ سفارش داده که تنها برای نسخه‌ی بزرگتر، آیفون 7s پلاس و یا هر چه که اپل نام آن را بگذارد، خواهد بود. مگر اینکه نسخه‌ی 4.7 اینچی دیگر وجود نداشته باشد که بعید به نظر می‌رسد. ظاهراً سامسونگ یک خط تولید کارخانه‌ی Asan خود را برای این کار در نظر گرفته است.

زمان عرضه آیفون با صفحه نمایش OLED نیز در این گزارش جلوتر ذکر شده است. در گذشته گفته می‌شد که اپل در سال 2018 یا 2019 از این نوع صفحه نمایش‌ها استفاده خواهد کرد؛ تحلیلگر معتبر اپلی مینگ-چی کو نیز همین اعتقاد را داشت. اما حالا مینگ-چی کو نیز باور دارد که سال 2017 شاهد آیفون با صفحه نمایش OLED خواهیم بود. گزارش وال استریت ژورنال نیز با تحلیل مینگ-چی کو مطابقت دارد و در سال 2017 احتمالا شاهد حداقل یک آیفون با صفحه نمایش AMOLED خواهیم بود.

البته تقریباً تمامی کمپانی‌های بزرگ سازنده‌ی صفحه نمایش برای تولید صفحه نمایش OLED در شایعات نام برده شده‌اند. سامسونگ، شارپ، ژاپن دیسپلی، الجی و AUO در شایعات برای تولید صفحه نمایش آیفون انتخاب شده‌اند. با وجود اینکه سامسونگ احتمالاً تامین کننده‌ی اصلی باشد، مشخص نیست که صفحه نمایش‌های منحنی یا تخت استفاده می‌شوند.

شاید از نگاه برخی اینکه سامسونگ از آخرین تکنولوژی‌های صفحه نمایش خود برای رقیب استفاده کند کار عاقلانه‌ای به نظر نرسد، اما اگر این قرارداد صحت داشته باشد، سامسونگ سود زیادی خواهد کرد و اپل به غیر از سامسونگ گزینه‌های دیگری را دارد.