سرمایه گذاری 854 میلیون دلاری فاکسکان برای کارخانه تولید OLED آیفون‌های آینده

فاکسکان و شرکت زیر مجموعه آن شارپ‌ـ که به تازگی توسط فاکسکان خریداری شده‌ـ، برنامه دارند که 100 میلیارد ین (854 میلیون دلار) برای راه اندازه یک کارخانه تولیدی OLED در ژنگ‌ژو چین سرمایه گذاری کنند که انتظار می‌رود برای تولید پنل OLED آیفون‌های آینده باشد.

فاکسکان با راه اندازی کارخانه در چین می‌تواند در زمان و هزینه برای جابجایی پنل‌های OLED صرفه جویی کند و این پنل‌ها را به راحتی به کارخانه مونتاژ آیفون خود، در چین منتقل نماید. این باعث می‌شود که برای رقابت‌ با سایر کمپانی‌ها برتری داشته باشد. با این حال انتظار نمی‌رود که تولید این کارخانه زودتر از سال 2019 آغاز شود، در حالی که طبق شایعات، اپل از پنل OLED برای آیفون 2017 خود استفاده می‌نماید.

البته سرنوشت کارخانه از سوی دیگر به سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری شارپ در کارخانه ساکایی ژاپن بستگی دارد. کیفیت، عملکرد و ظرفیت تولید مشخص خواهد کرد که آیا فاکسکان و شارپ تصمیم می‌گیرند که کارخانه تولید OLED را در چین دایر کنند یا راهی دیگر در پیش می‌گیرند.

طبق گزارشات متعدد، اپل قصد استفاده از پنل‌های OLED را در آیفون دارد. در حالی که اپل می‌خواهد از این نوع پنل‌ها بر روی سه آیفون جدید خود استفاده کند اما ظاهراً محدودیت‌های تولید باعث شده که تنها در مدل ویژه دهمین سالگرد عرضه، از پنل OLED استفاده گردد. طبق شایعات کمپانی سامسونگ تامین کننده انحصاری پنل‌های OLED آیفون 8 می‌باشد.

منبع: Nikkei