سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری اپل برای ایجاد خط تولید مک در آمریکا

تنها بعضی از آیمک ها نیستند که افسانه آمریکایی خواهند شد، بلکه از سال بعد ، این موضوع ، کل خط تولید کامپیوتر های کوپرتینو را شامل خواهد شد. در یکی مصاحبه تلویزیونی مدیر عامل شرکت اپل در حضور Brian Williams ، گفته است که:

“ما یکی از خطوط تولید موجود مک خود را در آمریکا انجام خواهیم داد”

او به طور پوشیده تایید می کند که تولید آیمک ها، مک مینی ها و لپ تاپ های مک در سال ۲۰۱۳ به طور یکجا به آمریکا منتقل خواهد شد. شرکت اپل به علت اینکه تمام تسهیلات مورد نیاز برای این کار را در آمریکا ندارد ، آقای تیم کوک متعهد شده است به همراه یک شریک ، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام دهد. ایشان قبلا همتمایل خود را در مورد تولید مک در آمریکا اعلام کرده بود. بعد از آن ، ما یک برنامه تلویزیونی مرتبط با این موضوع را امشب دریافت کردیم. در این برنامه ، آقای کوک ایده های خود را در مورد فاصله موجود در مهارتها در آمریکا را ارائه می کند.

تیم کوک در ادامه اضافه کرد که پروسسورهای ARM اپل که قلب تپنده آیفون و آیپد هستند و همچنین کاورهای شیشه ای شرکت Corning، در حال حاضر در آمریکا تولید می شوند. وی همچنین خبر از تولید بعضی از محصولات خانواده مک در آمریکا، از سال آینده داد.
Tim Cook در این مصاحبه گفت:
ما زمان زیادی بر روی این پروژه کار کرده ایم و هر لحظه به این هدف نزدیک تر می شویم و حقیقتا به آن افتخار می کنیم. می توانستیم از مونتاژ قطعات در آمریکا شروع کنیم. ولی کاری که ما می خواهیم انجام دهیم بسیار فراتر از مونتاژ ساده است. این پروژه، یک کار مهم و ماندنی است.
او عنوان کرد که Apple قصد دارد مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای انتقال برخی قسمت های خط تولید Mac به آمریکا هزینه کند. وی همچنین افزود که قصد تولید این محصولات، توسط خود شرکت اپل را ندارد، بلکه هدف همکاری با دیگر شرکت های آمریکایی و سرمایه گذاری در این شرکت ها برای تولید این مجموعه است.
امشب بخشی از این مصاحبه توسط ًRock Center شبکه تلویزیونی NBC پخش شد. البته این همه ماجرا نبود. Tim Cook اعلام کرد که Apple کل یکی از خطوط تولید مک را به آمریکا منتقل خواهد کرد. البته سخنی از اینکه کدام محصول خانواده Mac، به صورت کامل در آمریکا تولید خواهد شد، به میان نیامد. او به مجری NBC گفت:
ما سالهای سال است، برای تولید بیشتر در آمریکا تلاش می کنیم.
اظهار نظرات تیم کوک در حالی ایراد می شود که به تازگی iMacهای جدید روانه بازار شدند. جالب اینجا است که روی برخی قسمت های آن نوشته شده است: “مونتاژ شده در آمریکا.” پیش از این درخواست های خاص برای iMac در آمریکا تولید می شدند. اما در مدل های امسال، برخی قسمت های نمونه استاندارد iMac نیز در داخل آمریکا تولید می شوند.
در مصاحبه ای در کنفرانس All Things D در ماه می، تیم کوک از علاقه Apple از تولید محصولات در داخل کشور خبر داد. در آن موقع، تمرکز اصحاب رسانه بر “مونتاژ نهایی در آمریکا” بود تا تولید کامل محصولات.
در نهایت Tim Cook می گوید:
ما تا جایی که مقدور باشد، تولید محصولاتمان را به آمریکا منتقل خواهیم کرد و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.