سامسونگ محکوم به پرداخت ۱۱۹.۶ میلیون دلار غرامت به اپل بابت تخلفات پتنتی شد

دادگاه اپل و سامسونگ بالاخره حکمی در رابطه با مبلغی که هر دو طرف اپل و سامسونگ بخاطر تخلفات پتنتیشان باید به همدیگر بپردازند صادر کرد. اگر از جریان این دادگاه مطلع نیستید، اپل معتقد بود که سامسونگ تعدادی از پتنت‌های این شرکت را در دستگاه‌های مختلفش نقض کرده است و بابت این کار درخواست ۲ میلیارد دلار غرامت کرده بود. سامسونگ نیز چنین ادعایی داشت و از اپل در مقابل پتنت‌های نقض شده‌ی خود درخواست غرامت می‌کرد. گوگل نیز اخیراً اعلام کرده بود که اگر چه این مسئله به طور کامل مابین اپل و سامسونگ در جریان است، ولی با این حال به سامسونگ در پرداخت غرامت‌ها کمک خواهد کرد.

پس از بررسی‌های مختلف، دادگاه تشخیص داده است که:

– سامسونگ در رابطه با تخلف از پتنت ۵۹۴۶۶۴۷ که در مورد با تصحیح خودکار متن در حین تایپ است گناهکار شناخته شده است.

– سامسونگ در رابطه با تخلف از پتنت ۶۸۴۷۹۵۹ که در مورد قابلیت جست‌وجوی اسپاتلایت است بی‌گناه شناخته شده است.

– سامسونگ در رابطه با تخلف از پتنت ۷۷۶۱۴۱۴ که در رابطه با سینک‌کردن اتوماتیک اطلاعات است بی‌گناه شناخته شده است.

– سامسونگ در رابطه با تخلف از پتنت ۸۰۴۶۷۲۱ که در رابطه با قابلیت slide-to-unlock آی‌اواس است در برخی دستگاه‌ها گناهکار شناخته شده است.

این دادگاه با در نظر گرفتن پتنت‌های مورد تخلف سامسونگ و تعداد دستگاه‌هایی که در آن‌ها این مسأله رخ داده است، سامسونگ را محکوم به پرداخت ۱۱۹.۶ میلیون دلار غرامت به اپل کرده است. اپل نیز در برابر نقض یک یا دو پتنت سامسونگ گناهکار تشخیص داده شده و محکوم به پرداخت ۱۵۸.۴۰۰ هزار دلار غرامت به سامسونگ شده است.

جالب است که در هر بار رخ‌دادن این مسائل شاهد پولدارتر شدن وکلا باشیم و اثرات چنین دادگاه‌ها و خسارت‌هایی را در قیمت‌های دستگاهمان ببینیم.