سازنده‌ی بازی Flappy Bird از بازگشت دوباره‌ی آن به اپ‌استور خبر داد

کپی‌کنندگان Flappy Bird گوش به زنگ باشند. عنوان اصلی به زودی به اپ‌استور باز می‌گردد. سازنده‌ی این بازی، Dong Nguyen، در توییتی به هواداران اعلام کرده است که قصد بازگرداندن بازی Flappy Bird به اپ‌استور را دارد ولی تاریخ دقیقی برای این اقدام ارائه نکرده است.

 

flappy_bird_screens

 

Nguyen همچنین در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی که این هفته در سان‌فرانسیسکو برگزار شد نیز حضور داشت و برخی از گیمرها و دولوپرهایی که با وی اختلاط داشتند نیز به این موضوع اشاره کرده‌ اند: بازگشت Flappy Bird به وقوع خواهد پیست.

 

Nguyen در پاسخ به توییتی به طور واضح اشاره کرده است که این اتفاق خواهد افتاد ولی نه به زودی. همچنین Todd Moore در توییتی نوشته است:
“سازنده‌ی فلپی‌برد را دیدیم و اون به من گفت که قصد قراردادن دوباره‌ی بازی بر روی اپ‌استور را دارد.”

 

flappybirdcreatorgdc

 

فلپی‌برد در روزهای اوج شهرتش قبل از حذف‌شدن از اپ‌استور روزانه ۵۰ هزار دلار برای سازنده‌اش از طریق آگهی درآمد داشت. و حتی در حال حاضر که این بازی از اپ‌استور حذف شده است به لطف میلیون‌ها کاربری که همچنان بازی را انجام می‌دهند Nguyen درآمد بزرگی کسب می‌کند.

پس چه دلیلی برای ممانعت از ادامه‌ی چنین تجارت سودمندی وجود دارد؟ در طی مصاحبه‌ای در ابتدای این ماه میلادی Nguyen به Rolling Stone گفته بود که او فلپی‌برد را بخاطر توجه‌های ناخواسته‌ای که به آن جلب شده بود از اپ‌استور حذف کرد، اما اشاره نکرده بود که قصد بازگرداندن بازی به اپ‌ استور را دارد:

 

“او می‌گوید که پس از متوقف‌شدن فلپی‌برد احساس آسایش خاطر می‌کند. “من نمی‌ توانم به زندگی سابقم بازگردم ولی الان حالم خوب است.” در رابطه با آینده‌ی این بازی٬ او همچنان پیشنهادهای خرید را رد می‌کند و از سازش در رابطه با استقلالش ممانعت می‌ورزد. ولی آیا فلپی‌برد دوباره به پرواز خواهد درآمد؟ Nguyen می‌گوید که “به آن فکر می‌کنم”. او بر روی نسخه‌ی جدیدی کار نمی‌کند، اما می‌گوید که اگر قرار باشد روزی نسخه‌ای از بازی را به اپ‌استور باز گرداند، این کار به همراه یک “هشدار” مبنی بر این که “لطفاً یک استراحتی هم (در بین بازی) انجام دهید” صورت خواهد پذیرفت.”

 

iPhone-Flappy-Bird

 

از زمانی که نسخه‌ی اصلی فلپی‌برد از اپ‌استور حذف شده، هزاران کپی از آن تولید شده است و تعدادی از آن‌ها حتی در صدر جدول پرفروش‌ها نیز جا خوش کرده‌اند. این وضعیت ظاهراً رو به اتمام است، زیرا تنها یک رتبه‌ی اول در بین ده‌تای نخست وجود دارد.