زلزله تایوان آیفون 7 را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

طبق شایعات اخیر TSMC تولید کننده‌ی انحصاری A10 خواهد بود اما اخیرا در کشور تایوان زلزله‌ای رخ داده که به نظر می‌رسد امکانات این کمپانی را بیش از برآورد اولیه تحت تاثیر قرار داده است. پس از زلزله 6 فوریه، TSMC اعلام کرد که تبعات این زلزله کمتر از 1 درصد تولید آن‎ها را کاهش می‌دهد اما حال که یک تحقیق کامل صورت گرفته ، TSMC به رقمی بیش از 1 درصد رسیده است.

TSMC در کنار سامسونگ مسئولیت تولید تراشه‌های A9 به کار رفته در آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را داشت، ابتدا این کمپانی تایوانی بر این باور بود که می‌تواند 95 درصد ماشین آلات ریخته گری آسیب دیده خود را در 2 تا 3 روز بعد از زلزله به حالت آماده به کار دربیاورند. در واقع این شرکت در حال حاضر تولید در فاب 6 و فاب 14 را از سر گرفته است. اما آسیب حادثه طبیعی به فاب 14 بیش از برآورد اولیه بوده است.

با توجه به تعداد تراشه‌هایی که TSMC به عنوان تنها تامین کننده A10 باید به اپل ارائه دهد، بهتر است TSMC تمامی ظرفیت‌های خود را به کار گیرد. این پیشامد کمی شرایط را برای اپل نگران کننده می‌کند، باید دید که آیا این زلزله در نهایت باعث تحت تاثیر قرار گرفتن آیفون 7 خواهد شد؟ آیا اپل در آینده باز هم به سوی دو تامین کننده برای تراشه خود می‌رود؟

این زلزله 5 تن کشته و 144 تن زخمی در تایوان بر جا گذاشت، همچنین تامین کننده پنل، کمپانی Innolux نیز از این زلزله ضربه جدی خورد. دو کارخانه در جنوب تایوان به طور موقت بسته شدند و تولید به بخش‌های شمالی این کشور که تحت تاثیر زلزله نبود منتقل شده است.