رونمایی اپل از WatchOS 3 با ظاهر جدید Watchfaces ، کنترل سنتر ، داک و …

با شروع کنفرانس WWDC 2016، اپل از نسخه جدید سیستم عامل ساعت اپل به نام WatchOS 3 رونمایی کرد . در این نسخه از WatchOS بیشتر به بهبود علمکرد اپلیکیشن ها و اضافه شدن اپ های کاربردی و جدید توجه شده و قابلیت های جدیدی هم اضافه شده است .  در واقع باید گفت عملکرد حافظه و سرعت  مثل رفرش شدن اپ ها در بکگراند بهبود یافته .

البته در دموی استفاده از WatchOS 3 در کنفرانس هم  افزایش سرعت در باز شدن و سوییچ کردن بین اپ ها هم مشاهده شد که  این مورد واقعا در اپل واچ لازم بود !‌

 

هم اکنون به معرفی قابلیت های جدید WatchOS 3 نگاهی می اندازیم :

 

معرفی Watchos 3
معرفی Watchos 3

با ورود اقای Kevin Lynch به استیج صحبت در مورد WatchOS 3 شروع شد –  و اول از همه دمویی از اجرای اپ ها در اپل واچ با سرعتی بیشتر از قبل واقعا قالب توجه بود ! در واقع در این نسخه اپ های اپل واچ با سرعت بیشتری نسبت به قبل باز می شود و کارکردن با آن  قطعا راحت تر می شود .

 

اضافه شدن Dock در WatchOS 3 :

معرفی WatchOS 3
معرفی WatchOS 3

 

برای باز کردن سریع برنامه های مورد علاقه و مهمتان در اپل واچ اپل قابلیت جدید به نام Dock در روی صفحه قرار داده تا با فشار دادن آن به برنامه های که از قبل در لیست مورد علاقه قرار دادید سریع دسترسی  داشته باشید وانهارا با سرعت بالا باز کنید . همچنین قابلیت رفرش برنامه ها نیز در این مورد فعال می باشد .

اضافه شدن Control Center در WatchOS 3 :

 

watchOS-3-Control-Center

 

 

و این بار دسترسی سریع به موارد مهم که از iOS ساخته شده است ، Control Center در WatchOS 3  قرار گرفته که می توان با کشین صفحه از پایین به بالا به موارد مهم و کاربردی مثل وای فای  – شیفت شب – حالت پرواز – شارژ دیوایس – و .. دسترسی داشته باشید  .

Scribble  قابلیت جواب سریع به مسیج ها :

1600_php4mcbngscreen_shot_2016-06-13_at_10

اپل کار را برای پاسخ به مسیج ها در  WatchOS 3  راحت تر کرده ، قابلیت جدیدی به نام Scribble که به شما امکان پاسخ سریع به مسیج ها را می دهد .درواقع به کمک این قابلیت می توانید خودتان پیامتان را با خواندن بنویسید ( به صورت انگلیسی )  .

 

اضافه شدن WatchFaces های جدید :

معرفی WatchOS 3

 

همچنین اپل ظاهر های جدید  Minnie Mouse را در WatchOS 3 اضافه کرد . البته چند مورد WatchFace دیگر هم در این نسخه اضافه شدن است که پس از آپدیت می توانید ملاحظه کنید . دقت کنید این Watchface ها به راحتی قابل عوض شدن هستند فقط کافیست از لبه های ساعت دستتان را به چپ و راست بکشید  همچنین قابل تغییر نیز هستند .

 

طراحی جدید بعضی برنامه های اصلی :

 

معرفی WatchOS 3

 

اپل بعضی از برنامه های کاربردی را برای نمایش بهتر از صفحه کوچک تر AppleWatch بهینه و معرفی کرد . برنامه های Reminders و Find My Friend که قبلا در موردشات توضیح دادیم هم اکنون در WatchOS 3 در دسترس هستند .

 

Activity Sharing – اشتراک گذاری فعالیت های شما

معرفی WatchOS 3

 

در WatchOS 3 اپل گزینه ی به اشتراک گذاری وضعیت فعالیت و تمرین های شما را با دوستان و خانواده قرار داده است . به کمک این قابلیت می توانید حتی ضربان قلب خودتان و وضعیت کلی تمرینان را برای دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید  .

قابلیت های برای کاربران با صندلی چرخدار wheelchair

wicher

اپل در این نسخه به بهبود  ردیابی حرکتی و کنترل کاربران ( صندلی چرخدار ) هم توجه کرده و قابلیت های ویژه ای برای آنان در نظر گرفته .

f1465838618

Breathe- تنفس کنید

 

معرفی WatchOS 3

 

Breatheنام برنامه ای است که اپل برای بهبود سلامتی تمام کاربران اراءه کرده است . این برنامه به شما اعلام می کند تا نفس عمیق بکشید و از تمام استرس های روزانه رها شوید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید .

 

APIs های جدید برای توسعه دهندگان

f1465838898

اپل همیشه به فکر توسعه دهندگان هم هست !  در این نسخه هم API های جدید برای توسعه بیشتر یک سری برنامه ها مثل Apple Pay – Fitness App – و Game Center قرار داده است .


 

 

سیستم عامل WatchOS 3 از امروز به صورت رایگان  فقط برای توسعه دهندگان ( UDID دیوایس باید در پنل توسعه دهندگان ثبت باشد ) قابل دانلود و نصب می باشد .

 

چگونه WatchOS 3 را نصب کنم ؟ 

همان طور که اطلاع دارید این نسخه فعلا فقط مخصوص توسعه دهندگان می باشد – نگران نباشید با ثبت UDID دیوایس خودتان می توانید به راحتی این نسخه را نصب کنید .

 

برای ثبت UDID چه کنم ؟

ما این کار را برای شما انجام می دهدیم  . فقط کافیست وارد سایت   http://www.unlock.appleapps.ir/developer شود و سفارش ثبت UDID را انجام دهید . توضیحات بیشتر  از این لینک

 

WWDC-watchOS