روشی جدید و آسانتر برای مخفی‌سازی آیکون‌ها در آی‌اواس ۷.۱ و ۷.۱.۱ بدون نیاز به جیلبریک

پیش از این در اپل اپس دو روش برایتان معرفی کرده بودیم که طی آن‌ها به لطف وجود باگی در اسپرینگ‌برد، قادر به مخفی‌کردن آیکون اپلیکیشن‌های دلخواه و همچنین ساخت فولدری در داخل فولدر دیگر بدون نیاز به جیلبریک بودید. معمولاً با عمومی‌شدن چنین باگ‌هایی اپل آن‌ها در نسخه‌های بعدی آی‌اواس رفع می‌کند. اما ظاهراً باگ اشاره شده همچنان در نسخه‌ی ۷.۱.۱ نیز وجود دارد و می‌توانید با یک روش آسان‌تری نیز اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید مخفی کنید.

نحوه‌ی انجام این کار را با همدیگر پی می‌گیریم:

۱- ابتدا اطمینان حاصل کنید که صفحه‌ی اول هوم اسکرینتان به طور کامل پر از اپلیکیشن است. این مورد هم شامل اپلیکیشن‌های موجود در منو و هم اپلیکیشن‌های موجود در داک می‌شود.

۲- انگشتتان را بر روی هر آیکونی که می‌خواهید نگه دارید تا منو به حالت ادیت برود.

۳- انگشتتان را بر روی آیکون اپلیکیشنی که می‌خواهید مخفی کنید نگه دارید (در مکانی غیر از صفحه‌ی اول) و سپس آن را بر روی یکی از اپلیکیشن‌های موجود در صفحه‌ی اول کشیده و نگه دارید تا یک فولدر ساخته شود. توجه کنید که انگشتتان را رها نکنید.

۴- آیکون را همچنان نگه داشته‌اید به خارج از فولدر بکشید و آن را بر روی آیکون‌های داک رها کنید. آیکون مورد نظر مخفی می‌شود.

در صورتی متوجه توضیح مراحل نشدید، می‌توانید ویدیوی انجام کار را در زیر مشاهده کنید. در صورتی که قادر به مشاهده‌ی ویدیو نیستید می‌توانید آن را از طریق این لینک دانلود کنید.

مشابه روش قبل، اشکال این روش در این است که با ریستارت‌شدن دستگاهتان آیکون مخفی‌شده دوباره به منو باز می‌گردد. البته نمی‌توان اسم این مورد را به کلی اشکال گذاشت. چون در این روش تنها روش بازگرداندن آیکون‌ها همین ریستارت است. در زمانی که اپلیکیشن‌های مخفی هستند می‌توانید از طریق سرچ اسپاتلایت به آن‌ها دست پیدا کنید.

این روش در کلیه‌ی دستگاه‌های آیفون، آیپاد و آیپد دارای آی‌اواس ۷.۱ و ۷.۱.۱ تست شده و با موفقیت قابل انجام است. همانند روش قبل این ویژگی در آی‌اواس ۷.۰.۶ وجود ندارد.