روشهای ScreenShot گرفتن از صفحه‌ی مک

یکی از موارد مهم در موبایل ، تبلت و کامپیوتر گرفتن عکس از صفحه‌ی این وسایل است ، در گذشته این قابلیت توسط برنامه های مختلف در اختیار کاربران قرار میگرفت اما با توجه به اهمیت موضوع شرکتهای سازنده گوشی و لپتاپ و برنامه نویسان خود دست به کار شده و این امکان را به صورت پیش فرض در دیوایسهای مختلف و بدون نیاز به اپلیکیشن خاصی قرار داده اند.

امروز ما در خصوص این موضوع به سراغ تهیه‌ی عکس از صفحه‌ی مک میرویم و به شما روشهای مختلف این کار را در چند پاراگراف کوتاه شرح خواهیم داد.

۱- این روش ساده ترین و آسان‌ترین شیوه ی تهیه عکس از صفحه‌ی مکتان است ، دکمه‌های Command و Shift و کلید عدد ۳ را همزمان با هم فشار دهید ، صدایی مانند Shutter دوربین میشنوید و میبینید که عکستان با فزمت PNG و با رزولیشن مک شما بر روی Desktop ذخیره میشود.

Screen Shot 2015-11-27 at 11.33.30

۲- ممکن است بخواهید که فقط قسمتی از یک صفحه موضوع عکستان باشد بنابرای با فشردن همزمان کلیدهای Command و Shift و عدد ۴  مکان‌نما یا همان پوینتر موس یا ترکپدتان به شکل یک دستگاه مختصات کوچک تیدیل میشود و حالا با داشتن آن قسمت موردنظرتان را برای تهیه  عکس انتخاب کنید و با تغییر و اندازه ی آن Picture خود را تهیه کنید درضمن با زدن دکمه‌ی esc نیز عملیات عکس گرفتن کنسل میشود.

partial-screen-capture-100618277-large

۳- اگر میخواهید که فقط از پنجره‌ی باز شده‌ای که در پیشرویتان است عکس بگیرید بار دیگر دکمه های Command و Shift و عدد ۴ را فشار دهید سپس بدون  آنکه پوینتر موس خود را حرکت دهید ، دکمه‌ی Space را نیز بزنید ، خواهید دید که عکس یک دوربین کوچک به همراه Highlight شدن پنجره مورد نظر شما در مقابلتان ظاهر شده ، کافیست یک چپ کلیک یا یک تپ رو ترکپد م کتان بزنید تا عکس پنجره برایتان گرفته شود.

Screen Shot 2015-11-27 at 11.34.06

۴– گاهی اوقات موضوع عکس به شکلی است که میبایست در حالی که دستتان بر روی کیبورد یا موس است کرفته شود ، خوشبختانه OSX این نیاز ما را با اپلیکیشن Grab برطرف کرده ، برای اجرای این اپ ابتدا به پوشه‌ی برنامه هایتان بروید سپس به پوشه‌ی Utility رفته و از آنجا اپ Grab را اجرا کنید با Run شدن این برنامه هیچ اتفاق خاصی نمیافتد اما شما میبایست به نوار ابزار بالای صفحه‌ بروید و از تب Capture گزینه‌ی Time Screen را انتخاب کنید.

Screen Shot 2015-11-27 at 11.17.26 Screen Shot 2015-11-27 at 11.17.52 Screen Shot 2015-11-27 at 11.34.42

با انجام این عمل یک پنجره کوچک برایتان باز خواهد شد شما کافیست که بر روی دکمه‌ی Start Timer کلیک کنید ، این پروسه در نهایت برای شما به شکل متوالی ودر هر ۱۰ ثانیه ۱ عکس از صفحه‌ی Desktop گرفته و در نهایت از تصاویر ذخیره شده میتوانید آنچه را مورد پسندتان است انتخاب کنید.