رمز گذاری بکاپ‌های iCloud برای جلوگیری از درخواست‌های آینده دولت

به تازگی مطلبی با عنوان ”راه آسان برای رسیدن به اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی در مقایسه با iOS” منتشر کردیم که در آن یک ایراد برای iOS ذکر شد. ظاهراً اپل نیز خود به این ضعف اشراف دارد و می‌خواهد آن را برطرف کند.

در ماجرای درگیری اپل و دولت، کمپانی اپل بارها اعلام کرد که اگر تغییرات در اپل آی‌دی آیفون متعلق به فاروق انجام نشده بود، آن‌ها قادر بودند که اطلاعات درخواستی وزارت دادگستری را در اختیار آنان قرار دهند. اما این ریست کردن پسورد منجر به درخواست ساخت یک سیستم عامل خاص با عنوان GovernmentOS یا GovtOS برای دسترسی به اطلاعات گردید.

اگر تغییرات در اپل آی‌دی صورت نگرفته بود، اپل می‌توانست از داده‌ها از طریق iCloud با وای-فای بکاپ بگیرد و نیاز به این همه داستان و ماجرا نبود. اما حال که اپل این موضوع را روشن ساخته، نگران است که دولت در آینده درخواست‌هایی مشابه با استفاده از روش پیشنهادی خودشان داشته باشد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم تعداد آیفون‌های زیادی برای رمز گشایی به اپل فرستاده شده‌اند.

برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در آینده نه چندان دور، شایعه شده است که اپل بر روی یک آیفون غیر قابل هک کار می‌کند. علاوه بر این، کمپانی اپل می‌خواهد که بکاپ‌های iCloud را رمزگذاری کند، به این ترتیب حتی اپل هم دیگر به آن‌ها دسترسی نخواهد داشت. از طرفی کاربران احساس امنیت بیشتری می‌کنند اما اگر پسورد خود را فراموش کنند دیگر اپل برای بازیابی اطلاعاتشان نمی‌تواند به آن‌ها کمکی بکند و اطلاعات را باید از دست رفته دانست.

مطمئناً این خبر دولت و طرفدرانشان در این پرونده را بیشتر تحریک خواهد کرد، باید منتظر ماند و دید واکنش‌ها چگونه خواهد بود.